הודו עומלת על פיתוח מל"ט חמקן

הממשלה השקיעה בפרוייקט סכומי עתק בתקווה לסיים את הפיתוח עד סוף 2012
מל"ט חמקן אמריקני מדגם RQ-170

הודו החליטה לפעול לפיתוח מל"ט חמקן. ההחלטה נפלה לפני כשנתיים. המל"ט נועד לשמש כמטוס חמקן, ללא טייס, למשימות מיוחדות, כולל ביון אלקטרוני, סיור וצילום אופטי ואחר ומשימות נוספות בתחומי הלוחמה האלקטרונית.

הפרויקט המכונה בהודו "אאורה" זוכה לעדיפות רבה במדינה, ותקציבים רבים הועברו לפרויקט בחודשים האחרונים. בחודש ינואר השנה זכה הפרויקט למעמד של "פרויקט רבתי", עובדה אשר תבטיח לו תקציבים ואמצעים תעשייתיים ומחקריים שונים.

בראש הפרויקט עומד קצין בכיר במפקדת חיל האוויר ההודי. פיתוח הפרויקט החל בשנת 2010 וצפוי כי הוא יסתיים בסוף שנה זו. ככל הידוע כלי הטיס הוא בעל תצורה של כנף דלתא, ללא משטחים אנכיים, ויונע במנוע סילון יחיד וחסכוני. לשם שליטה במטוס הוא יכלול מערכת שליטה ובקרה מתקדמת בה נכללו מערכות מפלטים מטי-סחב בחלק האחורי של המפלט המנוע.

לפי הערכות של גורמים בהודו יושקעו בפרויקט כ-200 מיליון דולר. מספר מדינות, ובהן שוודיה, רוסיה וצרפת הציעו לסייע להודו בפיתוח תצורת המטוס, מערכותיו האלקטרוניות ועוד. יחד עם כך הודו אינה מעוניינת לחשוף את המטוס, ולכך היא מקבלת בהיסוס כל הצעה לסייע לה או לשתף אתה פעולה. יש לציין כי צרפת, שוודיה ורוסיה, מפתחות באופן עצמאי מטוסים חמקניים ללא טייס אשר נועדו למשימות שונות.

שוודיה הציגה בסאלון האחרון בפריז את המטוס החמקן שהיא מפתחת, מטוס בקנה מידה קטן אשר נועד למשימות ביון ונמצא עתה בניסוי. מפעלי דאסו בצרפת הציגו בשבוע שעבר את האביפוס של מטוס "אאורון" – מל"ט חמקן המפותח בשיתוף פעולה עם מדינות אחרות, והרוסים עוסקים בפיתוח מטוס מאויש חמקן המסומל FA-PAK, הנמצא עתה בטיסות ניסוי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית