החשיפה ב"עובדה": סיבה לבושה ודאגה

החשיפה ב"עובדה": סיבה לבושה ודאגה

תכנית הטלוויזיה "עובדה" של אילנה דיין הוסיפה עוד סיבות לבושה ולדאגה לאומית על מה שקורה בדרגים הכי בכירים של מערכת הביטחון. דו"ח מבקר המדינה על פרשת "גלנט" שהפכה לפרשת "הרפז" שהופכת לפרשת "אשכנזי", יהיה מפורט וכנראה גם תקיף וחד משמעי.

אבל לא צריך לחכות לדו"ח הזה כדי להבין שמשהו רקוב מאוד גורם לסירחון בקומות הגבוהות של בנין המטכ"ל בקריה. מבלי להיכנס לפרטים של המסרונים שעברו בין המעורבים. מבלי להיכנס למי כתב את המסמך. מבלי להיכנס לשאלה מדוע אזרח מקבל גישה חופשית ללשכות רגישות, כבר ברור שמשהו מאוד לא תקין בלשון המעטה קרה כאן. השאלה היותר מטרידה היא אם מדובר במקרה חריג או באווירה כללית, שיטה, דרך התנהלות של הבכירים ביותר במערכת הצבאית ואלה שאתם הם באים במגע. זו השאלה.

אם מדובר במקרה בודד צריך לדאוג שכל המעורבים בו יחטפו את מה שמגיע להם. אם מדובר באווירה שולטת, במשהו שהפך לחלק משגרת היומיום במקומות רגישים אלה, הרי שצריך כאן לא רק ניתוח כירורגי להסרת הגידול אלה לטיפול כולל, אגרסיבי. השאלה היא תמיד מה יעשו עם דו"ח מבקר המדינה. בדרך כלל מדברים על הדו"ח מספר ימים. אלופים במיל' מתראיינים ובדרך כלל מבלבלים את המוח וזהו. אסור שזה יקרה הפעם. כאן מדובר בפגיעה בקודש הקודשים של הביטחון.

אם לשכות של אלו הממונים על הביטחון של כולנו מתנהלות על פי הדפוסים שנחשפו בכתבה של "עובדה". אם אווירת "חיסול החשבונות" מעסיקה את בכירי מערכת הביטחון, הרי שאנו בבעיה אדירה הדורשת טיפול מהיר שיבהיר לכל אלה שממלאים כיום תפקידים ביטחוניים מרכזיים שאל להם לעסוק במערכת כזו של אינטריגות, הכפשות, זיופים ומה לא. הם בתפקידם כדי לשמור על כולנו ולא לבצע "חיסולים ממוקדים" כשהם עושים את זה, הם הופכים להיות דומים לארגוני הפשיעה הגדולים. אכן כבוד גדול.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית