"סדקים בדומיננטיות של ארה"ב"

שר הביטחון התייחס למעמדה של ארה"ב במזרח התיכון וטען כי בעקבות המשבר הכלכלי נפגעה היכולת והנכונות של וושינגטון להקרין עוצמה
אהוד ברק וברק אובמה (צילום: הבית הלבן)

"ישנם סדקים בדומיננטיות ובהגמוניה של ארה"ב באזור", כך אמר שר הביטחון אהוד ברק בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. לטענתו המשבר הכלכלי בארה"ב פגע ביכולת ובנכונות שלה להקרין עוצמה במזרח התיכון בפרט וברחבי העולם בכלל. עם זאת ברק ביקש לציין כי "ארה"ב הייתה ועודנה מעצמת העל היחידה".

שר הביטחון התייחס גם לסוגיית הגרעין האיראני ולהכרה ההולכת וגוברת בייעודה הצבאי של התכנית. "אמנם חלה הכבדה בסנקציות המוטלות על טהרן", ציין ברק אך הוסיף "הסיכויים להבשלת סנקציות משתקות על הרפובליקה האיסלאמית נמוכים".

ברק גם סקר בפני חברי הוועדה את התאגרים העומדים בפני ישראל בזירות עימות נוספות. ברק אמר כי האירועים בסוריה עלולים לגלוש לרמת הגולן והזהיר מפני מה שעלול להתרחש בעקבות המהפכות בעולם הערבי. "קיים פוטנציאל לאתגרים אופרטיביים חדשים בגבולות הצפון ובדרום סיני כמרחב העשוי לאפשר חממה לצמיחת גורמי טרור", טען ברק.

שר הביטחון הוסיף עוד כי "בצפון עלולות להיות השלכות אפשריות מסוריה על רמת הגולן ומרחבים גדולים יותר כתוצאה מאובדן שליטה וכל אלה מחייבים דריכות והיערכות מתאימה מצד מערכת הביטחון". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית