המל"טים מבצעים יותר טיסות

מקור בכיר בתחום אמר למערכת "ישראל דיפנס" כי בשנת 2030 יהיה חצי מהסד"כ של חיל האוויר הישראלי מורכב מכלי טיס בלתי מאוישים
מל"ט אירוסטאר (צילום: אירונאוטיקס)

כבר כיום מבצעים המל"טים של חיל האוויר הישראלי יותר שעות טיסה מהמטוסים המאוישים של החיל. החיל לא מוסר מספרים, אבל נראה כי המל"טים מבצעים כ- 60 אחוזים מסך שעות הטיסה של חיל האוויר. מדובר במספר מדהים ונראה שהוא יגדל כאמור עד לגבול מסוים.

מקור בכיר בתחום אמר למערכת "ישראל דיפנס" כי בשנת 2030 יהיה חצי מהסד"כ של חיל האוויר הישראלי מורכב מכלי טיס בלתי מאוישים. מבחינת שעות טיסה, המל"טים, כאמור, כבר שולטים. יש לציין כי הקפיצה מ-40 אחוזים של שעות הטיסה הכלליות, לזכות המל"טים ל-כ-60 אחוזים , נעשתה בזמן קצר יחסית במושגי הפעלת כוח צבאי אווירי.

סא"ל אמיר וייס, ראש ענף במחלקת כטב"מ מודיעין וחלל לצ"ד בחיל האוויר, אמר לאחרונה בכנס תעופה וחלל כי "היום כטב"מים פועלים פי 10 מאשר היה לפני כמה שנים. לדוגמא, במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' (2009-2010) כ-50 אחוזים מהגיחות המבצעיות בוצעו על ידי כלי הטיס הבלתי מאויישים.

"משימות הנתפסות כיום כמשעממות וממושכות עבור הטייסים, ילכו וייעשו על ידי כטב"מים. גם משימות הכוללות קרבות אוויר, משימות התראה ומשימות פגיעה ייעשו ברובן על ידי הכטב"ם. במקביל אנו גם פועלים לפתח יכולת של תדלוק אווירי באמצעות כלי טיס בלתי מאויישים", וייס הוסיף.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית