מטוסים לסעודיה: אל תפחידו אותנו בכותרות סרק

 

לעתים, אמצעי התקשורת עושים שימוש חוזר בשטות שצצה מאין שהוא, ממחזרים אותה ומביאים אותה לממדים מפלצתיים.

 

כך, "ישראל מודאגת מהעסקה החדשה למכירת עוד מטוסי אפ-15 לערב הסעודית", זעקו כמה כותרות לקראת סוף השבוע הזה.

 

"ישראל ניסתה למנוע את העסקה", זעקה כותרת אחרת. אז בואו ננתח: ערב הסעודית אינה מדינת עימות. ערב הסעודית חוששת מאיראן ולכן מגדילה את כוחה הצבאי.

 

כמה מהפרשנים כתבו כי ישראל חוששת שטייס סעודי יבצע פעולת התאבדות עם מטוס קרב מתוצרת ארה"ב בישראל. זו אפשרות , אבל גם כיום יש לערב הסעודית מטוסי אפ-15, אז מה מפריע למי שיתכנן פעולה כזו לנסות ולבצע אותה?

ישראל אינה יכולה ולא ניסתה למנוע את העסקה, כי זה מגוחך. ארה"ב רוצה למכור מטוסי קרב והיא עושה זאת לפי כל הכללים. העסקה תכניס לארה"ב הרב מילרדים וקו הייצור של האפ-15 ישאר פעיל עוד מספר שנים, מה שאולי יועיל גם לישראל, אם גם היא תהיה זקוקה עוד מטוסים כאלה. זאת, אם האיחור במסירת מטוס הקרב החמקן אפ-35, יהיה גדול.

 

לכן, מדובר בעסקה לגיטימית וכל הדיבורים על ניסיונות למנוע אותה ועל הסכנות החדשות שנשקפות ממנה לישראל, הם פטפוטי סרק. האיום על ישראל אינו מערב הסעודית. חיל האוויר הסעודי אינו מאיים על ישראל בשום צורה. הסעודים חוששים מאיראן אולי יותר מאשר ישראל.

 

לכן, כותרות כמו אלו שהופיעו בכמה אמצעי תקשורת ישראלים, הם תלושים מכל מציאות ומבוססים על אמירות עלומות של אנשים שאין להם מושג על מה הם מדברים.

 

עם כל הכבוד, ישראל אינה יכולה לנהל את יצוא הנשק האמריקאי. ארה"ב מספקת מטוסים גם למצרים ולאחרונה החליטה גם לספק אותם לעירק. זה לא משנה את המאזן האסטרטגי באזור. מה שמשנה אותו הם האפשרות לאיראן גרעינית וטילים ארוכי טווח, שמכוונים לעבר מטרות בישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית