מערכת לזיהוי טייס: ההתקפלות המבישה

מערכת לזיהוי טייס: ההתקפלות המבישה

היה צריך לעבור זמן כדי לנתח בצורה שקולה את כניעת ממשלת ישראל ל"חוסר הנוחות" של כמה גורמים. היה צריך זמן כדי להבין עד כמה המדינה הזו לא מנוהלת אלא מתנהלת או מדויק יותר רוקדת כמו בובה על חוט בתיאטרון בובות. מנהיגי ישראל סומכים על הזיכרון הקצר של כולו, על כך שקצב האירועים משכיח הכל. אז בשביל זה אנחנו כאן.

אני מתכוון לכניעה המבישה של משרד התחבורה שהביאה לקבורת התכנית לצייד את הטייסים העושים דרכם לישראל, במערכת שתאפשר לדעת שהם שולטים במטוס ולא תחת איומי נשק של מחבל שחטף את המטוס ומתכנן לרסקו על תל אביב. ממשלת ישראל הוכיחה שוב שלהחלטות שלה אין כל ערך.

הממשלה עושה צחוק מעצמה ומהמדינה בכל פעם שהיא מקבלת החלטה שלא מתבצעת. במקרה הזה נשברו כל השיאים.

המערכת, שפותחה על ידי חברת אלביט מסווגת וזכתה לשם "קוד פוזיטיבי". היא מסוגלת, לדעת מפתחיה ואנשי הביטחון של משרד התחבורה,לאמת את זהותו של הטייס. המערכת הופעלה לניסיון בכמה חברות תעופה אבל כשהגיע המועד להפעלה מלאה, התברר כי הטייסים לא רוצים בה. קודם התקבלה התנגדות של ארגון התעופה הבינלאומי, יאט"א. לאחר מכן התקבלה התנגדות מצד הארגון הבינלאומי של טייסים. יותר מאוחר התנגד גם ארגון הטייסים הישראלי. גם ועדת התחבורה של האיחוד הארופי הצטרפה בשלב מסוים לקואליציה.

בישראל החליטו שלא להילחם והתקפלו בצורה מבישה. הכספים שהושקעו, שלכם ושלי הלכו לפח. הבעיה נותרה ללא פתרון. ברוכים הבאים לישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית