ברזיל: ה"הרון" יבצע משימות ניטור

כלי הטיס יסייעו במאבק בהברחות סמים וגניבת אוצרות טבע. הם גם יסייעו באבטחה השוטפת במשחקי המונדיאל ב-2014 ובאולימפיאדה ב-2016 שיתקיימו בברזיל
מל"ט ה"הרון טי.פי" (צילום: תע"א)

המשטרה הפדראלית של מחוז פאראנה בברזיל החלה להפעיל מל"ט מדגם "הרון" מתוצרת התעשייה האווירית. המל"טים יבצעו טיסות תצפית לאורך גבולות המדינה ויסייעו לה במאבקה בהברחות סמים ובהפצתם, ובגניבת אוצרות טבע.

למל"ט מדגם "הרון" כושר שהייה באוויר העולה על 30 שעות רצופות, במהלכן ניתן למפות ולנטר שטחים נרחבים תוך הזרמת מידע בזמן אמת למקבלי החלטות ברמות פיקוד שונות. המשטרה תיעזר בשירותי המל"טים למשימות אבטחה שוטפת במהלך משחקי המונדיאל הצפויים בריו בשנת 2014 וכן באירועי האולימפיאדה בשנת 2016.

חוזה לואיס בואנובה פילו, נציג מיוחד של המשטרה הפדראלית של ברזיל, אמר שעד שנת 2014, ארבעה בסיסים בברזיל יצוידו במערכות מל"ט, כאשר תוספות לעסקה והרחבת החוזה צפויות להסתכם בשנים הקרובות במאות מיליוני דולרים.

הבחירה במל"טי "הרון" נעשתה לאחר סדרת בדיקות והדגמות שהוכיחו כי המערכת מתוצרת התעשיה האווירית היא מתאימה לצורכי המשטרה הפדראלית בברזיל, ומאפשרת קבלת מודיעין בזמן אמת על ידי הפעלת מספר סנסורים במקביל, שימוש בתקשורת לוויינית ויכולות המראה ונחיתה אוטומטית (ATOL).

צוות המשטרה הברזילאי שערך את הבדיקות הדגיש כי "מערכת ה'הרון' פועלת בצורה מקצועית ובתנאי אקלים ושטח קשים ויכולות טיסה ושהייה מעבר ליכולות פלטפורמות של מתחרים אחרים".

בישראל אמרים כי העיסקה עם משטרת ברזיל היא דוגמא לשימוש שמדינות עושות בתקציבים המוגדרים כ"בטחון המולדת" ולאו דווקא כתקציב ביטחון. בהרבה מדינות תקציבי הביטחון בעייתיים אבל יש דווקא כספים בתקציבים המופנים לתחום "ביטחון המולדת".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית