איו"ש: הברדק והטרור ימשיכו לשלוט בשטח

איו"ש: הברדק והטרור ימשיכו לשלוט בשטח

מה היה קורה לו מישהו היה מנסה לחתוך את הגדר בבסיס צבאי במדינה כלשהי חוץ מישראל? איך יתכן שחדרו בקלות כזו לבסיס צה"ל בשטחים? מדוע ראש הממשלה בנימין נתניהו נסוג ברגע האחרון מלקבל המלצה להכריז על הפורעים כעל אנשי ארגון טרור?

רשימת השאלות ארוכה אבל התשובה היא אחת. אין בישראל כיום מנהיגות ראויה לשמה. כל דבר גם משהו שנוגע לצה"ל נגוע בשיקולים פוליטיים מסריחים. ח"כ בנימין בן אליעזר הותקף על שאמר שהחיילים בבסיס היו צריכים לירות בפורצים אחרי נוהל עצירת חשוד. במקום זאת כך דווח, החיילים הסתגרו בחדרים.

הרמטכ"ל חייב כמה תשובות לציבור. האם כך נוהגים חיילים ולא בבסיס עורפי? איך יתכן שבקלות כזו פרצו את גדרות הבסיס? ריח של הפקר מרחף מעל כל הפרשה. מה היה קורה למשל לו מחבלים היו מתחפשים לאנשים דתיים כפי שקרה בעבר ופורצים לבסיס?

יש המון שאלות והציבור זכאי לתשובות. אבל במקום לספק אותן, מכבסת המלים החלה לעבוד מיד אחרי המקרה. "הם אנרכיסטים ולא טרוריסטים" צוטט בנימין נתניהו. הסמנטיקה לא יכולה לחפות הפעם על המחדל בריבוע. הפריצה, חוסר המידע המוקדם של השב"כ, קלות החדירה ובסיס וחוסר התגובה של החיילים.

במחנה צופים היה מישהו מגן על עצמו במוט שמשמש לבניית מתקני שדה. כאן בבסיס עם חיילים חמושים, הסתגרו בחדרים .הבושה היא ענקית. המחדל עצום. אבל בישראל כמו בישראל, מחר יהיה מחדל נוסף ואז ישכחו את הקיים. הפוליטיקאים ישלפו ניסוחים מכובסים כדי לחפות על התחת שלהם ובשטח ימשיכו לשלוט הברדק, חוסר הנחישות והטרור, גם זה שבא מתוכנו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית