בארה"ב פשוט לא מבינים המצב במזה"ת

בארה"ב פשוט לא מבינים המצב במזה"ת

לו לא הייתי רואה את זה במו עיני בשידורי החדשות בטלוויזיה לא הייתי מאמין. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מבקש מאיראן להחזיר לארה"ב את המל"ט הסודי שנחת בשטחם. הקטע הקצר הזה הוא אחד המוזרים ביותר ששודרו לאחרונה.

אבל במחשבה שנייה, הוא מעיד שוב על חוסר ההבנה של הממשל האמריקני בכל הקשור לאיראן בפרט, ולמזרח התיכון בכלל. בוושינגטון פשוט לא מבינים עם מי יש להם עסק. בוושינגטון עם כל כלי הביון שיש להם, אין הבנה אפילו חלקית של המצב. הם לא מבינים שם שהסנקציות בגרסתן הנוכחית ,אפילו לא מזיזות לטהרן.

הם לא מבינים שם כי איראן דוהרת לעבר הפצצה. הם לא מבינים שם שהרבה מדינות ובכללן קוריאה הצפונית, ואולי גם סין, מסייעות לאיראן כמעט בגלוי. אז כחלק מחוסר ההבנה המדהים הזה ניתן להבין את הפניה הנרגשת של הנשיא האמריקני לעמיתו האיראני: "תחזיר לי את הצעצוע". נו באמת.

הפניה הזו מחדדת עוד יותר את המצב העגום של ארה"ב מול אחת הבעיות החמורות בעולם כיום. במדינות המפרץ מבינים. באירופה מבינים . בארה"ב מסרבים להבין וחושבים שיש להם עסק עם מדינה סוררת שניתן להתייחס אל מעשיה באמות מידה דיפלומטיות מקובלות של דרישות, סנקציות ואיומי סרק. אז לא. איראן זה משהו אחר. איראן זו מדינת טרור שממשיכה לצבור עוצמה בחסות חוסר האונים האמריקני.

לו הייתי אחמדינג'אד, הייתי משפיל את ארה"ב לגמרי בכך שאחרי שהייתי מפרק את המל"ט ולומד אותו לפרטי פרטים הייתי מחזיר אותו עטוף בדגל איראני ובסרט מתנה אדום, לארה"ב בטקס רב רושם בנמל התעופה הבינלאומי של טהרן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית