דגם חדש של מערכת ניווט לצוללנים

מערכת ה–300 DNS פותחה על ידי חברת אוקיאניה
מערכת ה- DNS300 (צילום: אוקיאניה)

חברת אוקיאניה הוציאה דגם חדש של מערכת ניווט לצוללנים: 300 DNS. מדובר בשיפור של הדגם 200 DNS, הנמצא בשימוש מבצעי כבר כמה שנים. מערכת הניווט נועדה לסייע לצוללנים למצוא את דרכם במים עכורים וגם בחשיכה מוחלטת. במסגרת השינוי, עוצבה מחדש המערכת המכאנית.

המסך הוחלף במסך בעל תאורה הניתנת לכוונון - מתאורה חלשה ועד לתאורה חזקה, הנראית בשמש. בנוסף, שונו ממשק המשתמש והתפעול. המערכת עושה שימוש במערכת ההפעלה Windows, והיא בעלת סוללה המאפשרת פעילות למשך שמונה שעות רצופות. צג המערכת הוא בגודל של 6.4 אינץ'. ב-300 DNS יש מערכת GPS השוקלת כ–300 גרם במים.

למערכת ניתן להוסיף מצלמת סטילס או ווידאו. המצלמה מספקת למשתמש שני יישומים - צפייה בו זמנית בזירה בה הוא נמצא והקלטה של המתרחש. מדובר במערכת שניתנת ליישום גם בזירה הצבאית וגם באזרחית.

בשימוש צבאי, המערכת מסייעת לביצוע פעולות של איסוף מודיעין בים, לאורך חופי מדינות אויב וגם במבצעים של חילוץ והצלה. בנוסף, ניתן לעשות בה שימוש במיפוי חופים, באיתור מוקשי ים ובפעילות במרחב בו נמצאים מתקנים אזרחיים כמו צינורות נפט.

מנכ"ל אוקיאניה, עדי רובננקו, אומר כי המערכת, שהושקה בתערוכת DSEI בלונדון בחודש ספטמבר, כבר נמכרה למדינה במזרח אסיה. הדגמות של המערכת נערכו במספר מדינות במזרח הרחוק, באירופה ובצפון אפריקה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית