סיכה טכנית

החודש תוענק לחיילי המערך הטכני, בכל יחידות חיל האוויר, סיכה חדשה - סיכת המערך הטכני - שיענדו אלפי קצינים, נגדים וחיילים המשרתים ביותר ממאה מקצועות טכניים שונים
סיכת המערך הטכני (צילום: ביטאון חיל האוויר)

החודש תוענק לחיילי המערך הטכני בחיל האוויר, בכל יחידות החיל, סיכה חדשה - סיכת המערך הטכני - שיענדו אלפי קצינים, נגדים וחיילים המשרתים ביותר ממאה מקצועות טכניים שונים.

על עיצוב הסיכה החדשה עמלו יותר משנה, ואותה יהיה זכאי לענוד כל מי שעבר הכשרה בבית הספר הטכני בחיפה או השלמה חיילית מתאימה בבית הספר לקצינים בעובדה. "זו סיכה שמחברת בין הטכנאי בטייסת, התוכניתן ביחידת 'אופק', העתודאי במטה והקצינה הטכנית בסוללת הנ"מ", אומר אל"מ מיכאל, ראש מחלקת הנדסת תשתיות ובינוי, שהיה אחראי על הפרויקט.

"היא מבטאת טוב יותר את הרעיון של המערך הטכני כמערך אחד. אנחנו רוצים שכל מי שיענוד את הסיכה יבין שהוא משתייך לארגון מקצועי, מוביל וגדול", הוסיף אל"מ מיכאל. עיצוב הסיכה נבחר מבין 14 הצעות שונות, והוא משלב כמה אלמנטים מעולם הטיסה המבצעי ומהעולם הטכני.

"הבסיס לסיכה הוא כנפיים, כמובן, מאחר שזו הפלטפורמה שעליה כולנו עובדים", מסביר אל"מ מיכאל. "בנוסף יש בה מגן דוד הנגזר מסמל חיל-האוויר, גלגל שיניים, המסמל את המערך הטכני, וברקים שיוצרים את החיבור בין העולם המכאני לעולם האלקטרוני". לא רק המשרתים הפעילים במערך הטכני יזכו לענוד את הסיכה החדשה: במהלך חודש נובמבר, סמוך ליום השנה ה-63 להקמת "שירות האוויר" והמערך הטכני - ייערך טקס חגיגי במסגרתו תוענק הסיכה גם לראשי להק ציוד לשעבר.

*****

הכתבה פורסמה במלואה בביטאון חיל האוויר

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית