4.5 שנות מאסר בפועל לענת קם

ענת קם נשלחה ל-54 חודשי מאסר בפועל בעקבות הרשעתה בעבירות ריגול, לאחר שהדליפה לעיתונאי מ"הארץ" למעלה מאלפיים מסמכים מסווגים שהעתיקה במהלך שירותה הצבאי. השנתיים שבילתה במעצר בית לא ינוכו מתקופת המאסר
ענת קם

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר ארבע וחצי שנות מאסר בפועל על ענת קם, שהורשעה במסגרת עסקת טיעון, בעבירות של "מסירת מידע סודי" ו"החזקת ידיעה סודית". בנוסף נגזרו על קם שנה וחצי מאסר על תנאי.

קם נעצרה בדצמבר 2009, לאחר שמסרה כאלפיים מסמכים לעיתונאי אורי בלאו מעיתון הארץ. קם שירתה כפקידה בלשכתו של מפקד פיקוד מרכז, בתקופתו של האלוף יאיר נוה (סגן הרמכט"ל כיום). היא הודתה כי במהלך שירותה צרבה למעלה מאלפיים מסמכים מסווגים ולאחר מכן העתיקה אותם למחשבה האישי. בהמשך הודתה כי העבירה אותם לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו.

בלאו פרסם מספר כתבות, ביניהן כתבה על התנקשויות צה"ל במבוקשים פלסטינים, לכאורה בניגוד להנחיות בג"ץ. בעקבות הפרסומים בצה"ל החלו לחקור כיצד ומי הדליף את המסמכים.

לאחר מעצרה נחקרה קם על ידי חוקרי השב"כ ולטענתה ביצעה את המעשים מסיבות אידאולוגיות. לאחר מכן, במהלך משפטה (שרובו התקיים בדלתיים סגורות) שינתה קם את גרסתה לאירועים וטענה כי ביצעה את המעשים "מתוך טמטום".

מאז דצמבר 2009, שוהה קם במעצר בית. שופטי בית המשפט הבהירו כי תקופת מעצר הבית שלה לא תנוכה מהעונש. במהלך הדיון השופטים מתחו ביקורת קשה על התנהגותה של קם. "אם צה"ל לא יכול לתת אמון בחייליו הוא לא יוכל לתפקד כצבא סדיר", כתבו השופטים בגזר הדין.

הם המשיכו ואמרו כי "מסירת המסמכים תוך הפרת חובות בסיסיות, מהווה הפרה של נורמות פליליות מהחמורות ביותר. מצופה מחייל המשרת בצה"ל, שימלא את תפקידו מתוך תחושת נאמנות למדינה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית