המקלע החדש של צה"ל

פיתוחו של המקלע "נגב 2000" צפוי להסתיים השנה
"נגב 2000"

חשיפה ראשונה של "נגב 2000", המקלע החדש המפותח במפעלי הנשק לישראל (IWI) עבור יחידות החי"ר של צה"ל. המקלע כולל לא פחות מ- 80 שינויים לעומת מקלע ה"נגב" הוותיק, שמשמש מאז שנת 1997 את הקלעים במחלקות החי"ר של צה"ל. לדברי גורמים בצה"ל, למקלע החדש, שפותח בשיתוף עם זרוע היבשה בצה"ל, יש ידית אחיזה נוחה יותר לשימוש, מנגנון דריכה פשוט יותר, אפשרות החלפת תוף מהצד, קת מתכווננת כמו ב- M-16 ושיפור ביציבות הדורגלים. בנוסף, ב"נגב 2000" תתאפשר יכולת התקנה בו–זמנית של כמה אמצעים אופטיים, באמצעות תוספת של מתפסים.

כמו לרובה הוותיק יותר, ה"נגב 2000" מיועד לירי קליעים בקוטר 5.56. 

המקלע כולל לא פחות מ- 80 שינויים לעומת מקלע ה"נגב" הוותיק, שמשמש מאז שנת 1997 את הקלעים במחלקות החי"ר של צה"ל. לדברי גורמים בצה"ל, למקלע החדש, שפותח בשיתוף עם זרוע היבשה בצה"ל, יש ידית אחיזה נוחה יותר לשימוש, מנגנון דריכה פשוט יותר, אפשרות החלפת תוף מהצד, קת מתכווננת כמו ב- M-16 ושיפור ביציבות הדורגלים. בנוסף, ב"נגב 2000" תתאפשר יכולת התקנה בו–זמנית של כמה אמצעים אופטיים, באמצעות תוספת של מתפסים.

"נגב 2000" צפוי להיכנס לשירות בצה"ל בתוך כשנה. הוא יצטרף למקלע "נגב קומנדו" שכבר נכנס לשירות לטובת לחימה בשטח בנוי. מקלע ה"נגב קומנדו" שוקל כ– 250 גרם פחות מאשר ה"נגב" הרגיל, וקצר ממנו בכמה סנטימטרים - נתונים המאפשרים ללוחם יכולת תמרון טובה יותר בשטח בנוי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית