כוונות חדשות של מפרולייט

המערכות 5 M-i ו-NOA NYX פותחו לשימוש בתנאי
NOA NIX (צילום: מפרולייט)

חברת מפרולייט הציגה בתערוכת DSEI בלונדון שתי מערכות חדישות מתוצרתה.

המערכת האופטית הראשונה, מפרו-אמ 5, מיועדת לכלי נשק קלים, והיא פותחה במטרה לענות על צרכי צבא וכוחות התערבות בפעילות מבצעית בטווח קצר.

המערכת שוקלת 280 גרם, והיא עושה שימוש בנקודת סימון מטרה אדומה, המפותחת במיוחד לכיוון ב“שתי עיניים פקוחות“. לנקודה יש ארבעה מצבי הבהרה – המאפשרים יעילות בלילות האפלים ביותר ובימים שטופי שמש. במערכת יש אמצעי ראיית לילה ומערכת להגדלת המטרות.

המפרו M-5 נחשבת מתאימה לתתי מקלע, לרובי סער ולמקלעים כבדים. יש לה צג מוגדל בתצוגה 33X22, המאפשר סימון מטרה במהירות וביעילות. המערכת עושה שימוש בסוללה רגילה, המאפשרת לה פעילות של עד 8,000 שעות.

בנוסף, הציגה “מפרולייט“ את “נועה-ניקס“ NOA NYX – מערכת כוונות תרמית קלה השוקלת פחות מקילוגרם אחד. המערכת פותחה במטרה להעניק מענה לדיוק בסימון מטרות בתנאי לחימה קשים. היא מסוגלת לפעול גם באבק, עשן וחשיכה מוחלטת. המערכת עושה שימוש במיקרובולומטר במטרה להבטיח דיוק מרבי ותוצאות מוצלחות בכל שימוש.

את המערכת ניתן לשאת ביד או להתקינה על מקלעים קלים, רובי סער ותתי מקלע. יכולותיה ארוכות הטווח של המערכת ומשקלה הנמוך הופכות אותה אידיאלית לרובי צלפים בעלי זום דיגיטלי פי 2 ופי 4. למערכת יכולת לזהות מטרות נעות בגודל אדם בטווח של עד 900 מטרים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית