ה"פנתר" המריא ונחת באופן אוטומטי

בתע"א הצליחו בנוסף לפתור את הבעיות שצצו במעבר מטיסה אנכית לאופקית. המל"ט יוצג בשנה הבאה בפני לקוחות פוטנציאליים
מל"ט ה"פנתר"

המטוס ללא טייס מדגם "פנתר" של התעשיה האווירית ביצע בהצלחה המראות ונחיתות אוטומטיות. המל"ט, אשר לו יכולת המראה ונחיתה אנכית, מעורר עניין רב בעולם ובשנה הבאה הוא יודגם בפני לקוחות פוטנציאליים.

מקור בתעשייה האווירית אמר כי צוות הפיתוח הצליח לפתור את הבעיות הקשורות במעבר מטיסה אנכית לאופקית וחוזר חלילה. "אבי הטיפוס צברו עד כה מאות שעות טיסה", אמר המקור. בימים אלה ממשיכים לשפר את הביצועים של מערכת הטיסה האוטומטית.

ה"פנתר" עושה שימוש במערכת בקרת טיסה חדשנית, השולטת במעברים בין שלב ההמראה והריחוף - לטיסה קדימה ולהיפך לפני הנחיתה. ה"פנתר" ממריא ונוחת באופן אוטומטי על ידי לחיצה פשוטה של המפעיל על מסוף המחשב . מערכת זו ביטלה לגמרי את הצורך במטיס חוץ.

ל"פנתר" שלושה מנועים חשמליים "אולטרה שקטים" המופעלים על ידי סוללות. מקור בתעשייה האווירית אמר כי התקדמות בתוכנית "פנתר" מסייעת בפיתוח גירסת המיני שלו. למל"ט יש משקל המראה של 65 ק"ג וכושר שהיה באוויר של שש שעות. המיני "פנתר"הוא בעל משקל המראה של 12 ק"ג ויש לו כושר שהיה באוויר של שעתיים.

מקורות בתעשייה האווירית אישרו בנוסף כי החברה משתפת פעולה עם חברות אחרות בפיתוח של תאי דלק "אמינים יותר" שישפרו את כושר השהיה באוויר של שתי הגרסאות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית