ראש אגף קשר ותקשוב חדש

האלוף עוזי מוסקוביץ' מונה לתפקיד ראש אגף הקשר והתקשוב בצה"ל. מוסקוביץ' החליף בתפקידו את האלוף עמי שפרן שצפוי לפרוש בקרוב מצה"ל
אלוף עוזי מוסקוביץ' נכנס לתפקידו כמפקד אגף התקשוב (צילום: דובר צה"ל)

האלוף עוזי מוסקוביץ' הועלה היום בדרגה ומונה לראש אגף הקשר והתקשוב בטקס חגיגי בקריה שנערך במעמד שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ. מוסקוביץ' ששימש בעברו בין היתר כמפקד המרכז לאימונים ביבשה (מל"י) וכמפקד "עוצבת הפלדה" שב כעת מלימודים בארצות הברית. מוסקוביץ' מחליף בתפקידו את האלוף עמי שפרן שכיהן כראש אגף הקשר התקשוב בחמש השנים האחרונות וצפוי לפרוש מצה"ל לאחר שירות של כ-40 שנה.

שר הביטחון בירך והודה לאלוף שפרן על שנות שירותו ואיחל הצלחה לאלוף הנכנס עוזי מוסקוביץ'. ברק אף הוסיף ואמר כי "השינוי הגדול בתקשוב כתוצאה מההישגים המדעיים מחוץ למערכות הצבאיות מצריך כיום את הגדלת שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים על מנת לייצר פרודוקטיביות מקסימאלית של הפעולה הצבאית בזמן אמת. דבר זה המהווה אתגר גדול ומעניק תפקיד מיוחד במינו למערך התקשוב."

גם הרמטכ"ל גנץ הודה בדבריו לאלוף הפורש עמי שפרן על שנות שירותו בצבא ואמר "הבאת יכולת מקצועית וטכנולוגית גבוהה מאוד לצד צניעות ודרך ערך". הרמטכ"ל הוסיף ואמר כי "אין תחום בצה"ל שבו אנו לא מרגישים את חיל הקשר ואגף התקשוב. בצבא מתקדם כמו זה שלנו, היכולת התקשובית הינה נדבך עיקרי בהגנה עליו ובתפקודו".

האלוף מוסקוביץ' אמר כי הוא "מקווה לקחת את האגף קדימה, לתעל את המאמצים למקומות המבצעים הנכונים וכן למקד את התהליכים המבצעיים ואת סדרי העדיפויות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית