מעברי הגבול בעזה-שטח צבאי סגור

אלוף פיקוד דרום חתם על צו הקובע כי האזורים סביב מעברי הגבול בעזה, ובית הכלא קציעות, יהיו סגורים לכל אדם מלבד תושבי המרחב. הצו יחול גם על נציגי התקשורת וזאת כדי להבטיח שלא יופצו תמונות של שליט
מעבר כרם שלום (תמונה: אתר דו"צ)

מתכוננים לחזרתו של גלעד: אלוף פיקוד הדרום, האלוף טל רוסו, חתם על צו המכריז על אזור כלא "קציעות" והמעברים "כרם שלום", "ניצנה" ו"ארז" , לרצועת עזה, כשטחים צבאיים סגורים החל מהיום. הצו אוסר כניסה לכל אדם שאינו תושב יישובי המרחב, אלא לפי היתר שיינתן על ידי גורם שהוסמך על ידי מפקד הפיקוד, כמפורט בצו.

הצו אינו חל על חיילים ושוטרים הנדרשים להיכנס לאזור המדובר לשם מילוי תפקידם. הצו שנחתם היום חל גם על נציגי התקשורת, וזאת כדי להבטיח שלא יופצו תמונות של שליט מרגע העברתו לישראל ועד שיפגוש את בני משפחתו.

בחמאס טוענים כי חיל האוויר לא יטוס מעל שמי עזה במהלך ביצוע העסקה. השר הממונה על נושא האסירים בחמאס, עטאללה אבו-אלסבח, אמר בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-אקצא" כי ישראל התחייבה לא לטוס בשמי עזה בעת העברת 293 מתוך 477 האסירים המשוחררים דרך מעבר רפיח לתוך תחומי הרצועה. אין לידיעה אישור מהצד הישראלי. 

מבצע השבתו של גלעד שליט, יחל מחר בשעה 6:00 בבוקר, אז ייצאו האוטובוסים ועליהם האסירים הפלשתיניים המשוחררים לעבר מעבר כרם שלום בגבול רצועת עזה ומעבר עופר ביהודה ושומרון. כאשר יתקבל בידי ישראל האישור כי שליט הועבר מידי חמאס אל המצרים, יחל שחרור מדורג של האסירים.

בשלב זה יילקח שליט דרך מעבר קרקעי לבסיס צבאי בשטח ישראל ומשם יוטס במסוק לבסיס חיל האוויר בתל נוף. בבסיס הוא ייפגש עם משפחתו בחדר סגור לעיתונות, ואז תיערך לו קבלת פנים צנועה בנוכחות ראש הממשלה והרמטכ"ל. במהלך שהותו בבסיס יעבור גלעד בדיקות רפואיות ונפשיות נוספות.

לאחר מכן, יוטסו בני משפחת שליט במסוק חיל האוויר לביתם ביישוב מצפה הילה. היישוב עצמו יאובטח על ידי כוחות של משטרת ישראל במטרה להעניק למשפחה את הפרטיות הנדרשת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית