״2024 תהיה השנה של עוזרי הבינה המלאכותית״

אורן וינטר, מנכ"ל מרכז הפיתוח של סיילספורס ישראל, טוען כי עוזרי AI יהיו חיוניים לארגונים בשנה הקרובה

קרדיט: נתנאל טוביאס

במהלך השנה הקרובה, נראה כי בינה מלאכותית גנרטיבית תניע שינוי משמעותי בכל התעשיות, ואף תסייע בהגברת היעילות והפרודוקטיביות בעבודה.

עובדים רבים כיום כבר מבינים את היתרונות של טכנולוגיה זו בהתאמה אישית של האינטראקציות עם הלקוחות בצורה מהירה יותר ובקנה מידה.

לכן, ההבנה כיצד לשלב עוזרי AI אינטואיטיביים בזרימות עבודה עם נתונים מאוחדים ולבנות אמון בין ארגונים תהיה חיונית לחברות רבות.

הגל הבא של עוזרי AI

אנחנו עוברים לעולם שמבוסס על עבודת COPILOT, כאשר עוזרי AI נוקטים באופן יזום פעולות בשמנו. כמשתפי פעולה בעלי "כוחות-על", הכלים הללו מספקים אינטליגנציה בין אוטומציות, משתפים ידע, מסכמים שיחות, ומנסחים תוכן למיילים, תיאורי מוצרים, חומרים שיווקיים ועוד. כל זה בעצם מעצים את העובדים וגורם להם לייעל את זרם העבודה שלהם ולמקסם את התפוקה.

הסקר השנתי האחרון של McKinsey Global על מצב הבינה המלאכותית, מאשר את הצמיחה האדירה של כלי בינה מלאכותית גנרטיבית; שכן שליש מהמשיבים אמרו שהארגונים שלהם משתמשים בבינה מלאכותית גנרטיבית באופן קבוע לפחות בפונקציה עסקית אחת.

יכולות חיפוש משופרות של בינה מלאכותית, יאפשרו לענות על הנחיות (פרומפטים) מורכבות ויספקו תובנות חכמות יותר על ידי שימוש בנתונים עסקיים בזמן אמת, כולל נתונים לא מובנים, כגון תמלול ומסמכים, ונתונים מובנים, כגון מלאי מוצרים או היסטוריית רכישות.

למשל, מנהלי מוקד שירות לקוחות יוכלו להשוות אוטומטית, באמצעות נתונים לא מובנים ובינה מלאכותית, מקרים של לקוחות ולזהות את אלו הדומים זה לזה. הם יוכלו להפעיל פקודות אוטומטיות שיתריעו למנהלי תיקים אם תיק חדש הוא כפול, מה שיאפשר זיהוי מהיר של מקרים דומים, ובכך יפחיתו את זמן הפתרון וישפרו את חווית הלקוח הכוללת.

כמו כן, אנשי שיווק רבים כבר משתמשים בבינה מלאכותית גנרטיבית כדי לשנות את האופן שבו הם מתחברים ללקוחות שלהם, על ידי מסעות פרסום אוטומטיים ויעילים יותר במהירות ובקנה מידה.

הכוח האמיתי של טכנולוגיה זו טמון בכך שבינה מלאכותית יכולה לנתח ולפעול לפי הנתונים החשובים ביותר מהמשאב המהימן ביותר של החברה, לעזור לצוותים לעבוד חכם יותר ולקבל החלטות מושכלות יותר מהר.

מהפכת הבינה המלאכותית

מהפכת הבינה המלאכותית מבטיחה להפוך את חיינו להרבה יותר קלים על ידי ביטול משימות שגרתיות והפיכתנו לפרודוקטיביים יותר. עם זאת, בינה מלאכותית טובה רק כמו הנתונים שהיא עושה בהם שימוש.

עם כמות הנתונים המתוכננת לגדול, הפיכת גודל- לערך דורשת בניית תרבות עסקית מונעת נתונים - שזירת נתונים לתוך הפעילות, הלך הרוח והזהות של הארגון.

כשהם משולבים ומשתמשים בהם בצורה נכונה, נתונים מאוחדים מאפשרים לחברות למקסם את ההשקעות הטכנולוגיות שלהן ולגלות הזדמנויות המניעות את האסטרטגיה העסקית ומחזקות את אמון הלקוחות.

אנחנו לא יכולים לדבר על ההבטחה של AI מבלי להיות מסוגלים לסמוך על מה שהיא מייצרת. כדי להתכונן לעידן הבא של עוזרי בינה מלאכותית, הכרחי שעסקים ינקטו צעדים כדי להגן על בני האדם, לבנות אמון ולעודד חדשנות. ניתן לעשות זאת על ידי התמקדות בתקשורת שקופה כיצד נעשה שימוש ב-AI, והבהרה שהעובדים שלהם - לא הטכנולוגיה - נמצאים במושב הנהג.

בשנת 2024, האמון בבינה מלאכותית ימשיך להיות מוטל בספק, והתמקדות ספציפית תהיה בבטיחות בינה מלאכותית ובגישות ממשלתיות להקמת מסגרות בינה מלאכותית מהימנות. 

לא מדובר רק בלבקש יותר מ-AI, אלא אנחנו צריכים לבקש יותר אחד מהשני - מהממשלות, העסקים והחברה האזרחית שלנו - לרתום את כוחה של AI בדרכים בטוחות ואחראיות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית