יום לחימה קשה בעזה: 24 חיילים נפלו בקרבות נגד חמאס 

החיילים נפלו במספר תקריות, בעיקרית מביניהן נפלו 21 חיילים | התקרית הנוראית התרחשה בסמוך לכיסופים, כ-600 מטרים מגבול ישראל

דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, מדווח לציבור על תקרית שבה נהרגו 21 חיילי צה״ל אתמול (ב) בעזה. בנוסף, נפלו עוד שלושה קצינים מגדוד 202 של הצנחנים. סה״כ 24 חיילי צה״ל. על פי העיתונאי איתי בלומנטל, מאז תחילת התמרון בעזה נהרגו בקרבות 221 חיילי צה״ל.  

התקרית הנוראית התרחשה בסמוך לכיסופים כ-600 מטרים מגבול ישראל. לפי דובר צה״ל, סביב השעה 1600 נורה טיל נ״ט לעבר טנק ובמקביל ארע פיצוץ של שני מבנים דו קומתיים על החיילים.

המבנים התפוצצו מזירת מוקשים שהניחו חיילי צה״ל כהכנה לפיצוץ המבנים. במהלך הלילה פעלו כוחות חילוץ והצלה לחלץ נפגעים ולאתר את הנפגעים. עד כה פורסמו 10 חללים מתוך ה-21 שנפלו באירוע המדובר. 

מוצב אל ג׳עברי
בימים האחרונים לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 הפועלים תחת אוגדה 162 נמצאים בהתקפה על מטרות צבאיות במרחב דרג׳ תופאח, בצפון רצועת עזה.

הלוחמים פשטו על מוצב אל ג׳עברי, מוצב אימונים של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה שמהווה את אחד המרכזים הגדולים להכשרתם של מחבלים. 

במסגרת הפשיטה, איתרו הלוחמים מתקן לאימון בתוואי תת קרקעי, מתחם בוחן מסלול להכשרת המחבלים, בריכת שחייה שבה התאמנו המחבלים לתרחיש של פשיטה מהים, סימולטור שמדמה ירי מרגמות ונשק אישי על כוחות צה״ל ומשרדים של מפקדי המוצב. כלל המבנים הושמדו על ידי הכוחות הלוחמים.

במרחב המוצב אותר פיר מנהרה המחובר למנהרה התקפית באורך 2 קילומטרים של ארגון הטרור חמאס. המנהרה הושמדה על ידי לוחמי החטיבה. 

קסבה בחאן יונס
בימים האחרונים פעל צוות הקרב של חטיבת כפיר בקסבה בחאן יונס שבשכונת 'בני סוהילה'. הכוחות איתרו בקסבה אמצעי לחימה רבים, נשקים, מטענים, רימונים, מחסניות ורקטות. באחת הפשיטות נמצאה והושמדה מחרטה ביתית ששימשה ליצירת כלי נשק.  

חטיבת ׳יפתח׳
במסגרת פעילות צוות הקרב של חטיבת ׳יפתח׳ הלילה במרכז רצועת עזה חוסלה חוליית מחבלים שהתקרבה לעבר הכוחות. בהמשך, זוהו מספר מחבלים שניסו לארוב ללוחמים במרחב ובשיתוף פעולה נוסף עם חיל האוויר, הכווינו הלוחמים כלי טיס שחיסל את המחבלים.

בצפון רצועת עזה, כוחות מצוות הקרב של חטיבה 5 זיהו חוליית מחבלים חמושים. הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו מחבל אחד, הכווינו  כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את יתר המחבלים ומטוס קרב שהשמיד את המבנה הצבאי בו פעלה החוליה.

לבנון
מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור ועמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפרים בליידא ועיתרון שבדרום לבנון. מוקדם יותר, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במרחב מארון א-ראס מבנה צבאי בו שהו מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה. 

לאחר תקיפת המבנה ניתן לראות פיצוצי משנה רבים המעידים על המצאות אמצעי לחימה במקום. בנוסף הותקפו שלוש עמדות תצפית ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים מרווחין, שיחין, טייבה וטיר-חרפא שבדרום לבנון. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית