הקרב על מטוס הקרב העתידי של ארה״ב: בואינג או לוקהיד מרטין?

בקרוב אמור חיל האוויר לחתום על חוזה | החברה שתיבחר תתחיל לעבוד על המטוס החל ב-2024

Artist impression by Lockheed Martin showing a notional NGAD 

חיל האוויר האמריקני שלח השבוע מכתבי הזמנה ליצרניות המטוסים הגדולות בדרישה להגיש עד חודש מאי תכניות ראשוניות בתחומי ההנדסה, הפיתוח והייצור של מטוס הקרב הבא, מטוס דור 6,  פרוייקט NGAD. 

בקרוב אמור חיל האוויר לחתום על חוזה עם החברה שתיבחר, שתתחיל החל ב-2024 לייצר את "פלטפורמות העליונות האווירית" בת הדור הבא. NGAD יהיה מטוס קרב שיחליף את מטוסי F-22   RAPTOR וחיל האוויר מאמין שהמטוס בן הדור הבא יהיה מוכן עד סוף העשור.

המטוס מיועד להיות "משפחות מערכות", שיכלול יכולות שת"פ עם מטוסים אחרים, מאויישים ולא מאויישים, חיישנים חדישים מתקדמים ויכולות קישוריות עם לווייניים ועם מטוסים אחרים בזירה. תכונות נוספות רבות שחיל האוויר דורש ממי שייצר את המטוס הן מסווגות.

בשנת 2023 החליטה חברת נורת'רופ גראמן לפרוש מהכוונה לייצר את המטוס, ועל כן, כותב WAR ZONE, כמעט אין ספק שהתחרות תהיה בין שתי הענקיות לוקהיד מרטין ובואינג.

נורת'רופ גראמן הודיעה שתתחרה על ייצור הגרסה הימית של מטוס קרב דור 6, פרוייקט F/A-XX.

בשנה הבאה תיפול ההחלטה על מנוע המטוס החדש, שחלקים רבים בו אמורים להיות עשויים מחומרים מרוכבים (COMPOSITES) והמנוע יהיה בעל עוצמות חדשות. 

חיל האוויר מבקש מהממשל תקציב של 595 מיליון דולר למטוס קרב דור 6 לשנת הכספים 2024, ב-375 מיליון דולר יותר מהתקציב המקורי של מטוס הדור הבא. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית