גלנט: המלחמה בעזה תמשך חודשים

על המרדף אחרי בכירי חמאס אמר הרמטכ"ל בישיבת הקבינט כי "לפגוע בבכירים לוקח זמן״

מצור על בכירי חמאס. כוחות צה"ל בצפון הרצועה ובדרומה מתמקדים עתה במשימת איתורם ולכידתם של בכירי חמאס, ובראשם יחיא סינוואר ומוחמד דף.

צהל כבר הגיע למקומות שבהם שהה סינוואר זמן קצר לפני שהצבא הגיע, ולכן מניחים שהוא נמצא בתנועה. הגיעו גם למקומות שבהם שהה מוחמד דף. 

שר הביטחון יואב גלנט אמר אתמול כי בצפון הרצועה צה"ל נכנס למצב של טיהור סופי וכניסה לתת-קרקע. בדרום הרצועה חאן יונס נהפכה לבירת הטרור החדשה. 

לדברי גלנט, המלחמה הזאת תימשך חודשים, "ולא נרפה עד שהם יגיעו או לבית הקברות או לבית הכלא. המבצע יורחב ויגיע למקומות חדשים".

על המרדף אחרי בכירי חמאס אמר הרמטכ"ל בישיבת הקבינט כי "לפגוע בבכירים לוקח זמן. את ראשו של בין לאדן לקח עשר שנים לתפוס". 

בנושא החטופים אמר אתמול נשיא המדינה יצחק הרצוג כי ישראל מוכנה לימי הפוגה נוספים תמורת שחרור חטופים. ראש הממשלה נתניהו נפגש אמש עם נציגים של  משפחות החטופים. הוא אמר להם שהאדם היחיד שיש לו יכולת להחזיר את החטופים זה  הוא, ראש הממשלה.

הלחימה בעזה: צה"ל הוסיף חטיבה ויחידת הנדסה לעיבוי הכוחות הלוחמים בדרום הרצועה, במרחב חאן יונס, מסר דובר צה"ל תא"ל הגרי. עד כה איתר צה"ל 1,500 פירים ותוואי מנהרות ברצועה. 

יחידת שלדג של חיל האוויר ניהלה אתמול לחימה עזה במנהרות בלב העיר עזה. גדוד הסיור 6551, חטיבה 161 (בה"ד 1) אוגדה 162, גילה בבתי פעילי חמאס בג'באליה ובשכונות סמוכות מפות של תוואי מנהרות, ממצאים מודיעיניים ותמונות ילדים חמושים במדי חמאס. 

מטוס קרב מוכוון צה"ל ושב"כ חיסל במרחב רפיח את צבחי פרואנה, איש כספים בולט של חמאס, שיחד עם אחיו עסקו בחלפנות ובהעברת עשרות מיליוני דולרים לחמאס ולזרוע הצבאית. הכספים שימשו להתעצמות צבאית, למשכורות למחבלים ולמימון פעילויות טרור. 

ליד שג'עייה גילו לוחמי יחידת יהל"ם מטען נפץ, רובי קלשניקוב ומחסניות. כוחות זרוע הים תקפו אתמול מטרות טרור וכלי שיט של חמאס ששימשו לטרור. כוחות חיל הים המשיכו לסייע לכוחות המתמרנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית