דיווח: הצי האמריקאי שחרר בתימן מיכלית בבעלות ישראלית 

החות'ים שתפסו את האניה נחקרים על ידי האמריקנים

Photo by Shaah Shahidh on Unsplash

הצי האמריקני מנע אתמול (א) חטיפת אנייה נושאת חומרים כימיים בידי חות'ים חמושים במפרץ עדן. צוות של משחתת הצי האמריקני "מייסון" עלה על האניה והשתלט על חמישה החות'ים החמושים ושחרר את האניה.

רשת פוקס דיווחה הבוקר כי אחרי שצוות הצי האמריקני עלה על האניה, החות'ים שיגרו לעברה כמה טילים, אך הם נפלו לים. בעת פעולת ההשתלטות האמריקנית על האניה חג מעליה מסוק של הצי האמריקני. משחתת יפנית היתה בסביבה וסייעה למשחתת האמריקנית. החות'ים שתפסו את האניה נחקרים על ידי האמריקנים.

האניה "סנטר פארק", מניפה דגל ליבריה, נושאת מטען של חומצה זרחנית, מופעלת ובבעלות חברת "זודיאק מריטיים". החברה דיברה בהודעתה על "תקרית פיראטית", ומסרה שבאניה היו 22 אנשי צוות מכל העולם, ללא ישראלים, והקברניט הוא טורקי. החברה שייכת ל"קבוצת זודיאק" של איש העסקים אייל עופר, ואניות של קבוצה זו כבר הותקפו בעבר. 

יחידת המבצעים הימית של בריטניה, המשדרת אזהרות לציוותי אניות במזה"ת, פרסמה לפני תפיסת האניה הודעה שבאזור נראו שני כלי שיט צבועים בצבעי שחור לבן ועליהן שמונה אנשים לבושים בבגדים דמויי מדי צבא. שידרו גם שדר אזהרה אלחוטי כי יתכן שצפויה תקיפת אניה באזור. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית