שנתיים לתוך המלחמה באוקראינה: גם בישראל התאימו רשתות לטנקים נגד רחפנים 

אחת ממסקנות המלחמה באוקראינה, הובילה לכך שגם בצה״ל התקינו על טנקים רשתות ייעודית נגד רחפנים

במתקפת הפתע נגד יישוב עוטף עזה, השתמש חמאס ברחפנים עם התקנים להטלת פצצות נגד טנקים של צה״ל - צילם והפיץ זאת בטלגרם. אירועים דומים, בודדים, תועדו מצד חמאס גם בעבר בגבול עזה. הפעם, הטנק הושבת בעקבות המתקפה. 

המתקפה של חמאס הגיעה לאחר כשנתיים שמתנהלת לחימה במקום אחר בעולם - בין רוסיה לאוקראינה. באוקראינה, אחד מאמצעי התקיפה העיקריים של שני הצדדים, אך בעיקר מצד קייב, הוא רחפן. סוגים שונים ומשונים של רחפנים, בייבוא או ייצור מקומי, עוברים התאמה לתקיפה באמצעות פצצות שונות. נגד רק״מ, נגד אדם, נגד מבנים.  

מסתבר כי התעשייה הביטחונית הישראלית עוקבת, מנתחת ומנסה ללמוד מהמתרחש באוקראינה. אחת המסקנות הובילה לכך שהתקינו בצה״ל על טנקים רשתות ייעודית נגד רחפנים. מטרת הרשת היא למנוע מהחימוש שמטיל הרחפן לפגוע בטנק.

הפצצה אמורה לקפץ על הרשת וליפול לצד הטנק. פתרונות דומים נצפו גם באוקראינה ורוסיה בשנתיים האחרונות, כאמור. 

פרסום של thedrive מדווח: ״המרכבות הראשונות שנראו עם שריון דמוי כלוב משלהן הופיעו בתמונות של צבא ההגנה לישראל (צה"ל) מסתובב בקצה הדרומי של המדינה סביב עזה ביממה האחרונה.

״כוחות ישראליים על הקרקע בעזה יתמודדו עם שפע של איומים, כולל סכנות רבות מלמעלה - במיוחד רחפנים חמושים. בהקשר זה, אין זה מפתיע שהישראלים שמו לב לאופן שבו שני הצדדים בסכסוך באוקראינה סייעו להגן על טנקים ונכסים קרקעיים אחרים מפני רחפנים חמושים.״ 

הפרסום מוסיף: ״מעניין לציין שהמרכבות שנצפו עם רשתות כאלו, כולן סוגי דגמים עם הגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההגנה האקטיבית ״מעיל רוח״.

המערכת משתמשת במערך מכ"מים קטנים כדי לזהות ולעקוב אחר איומים נכנסים ולאחר מכן משתמשת בקליעים קינטיים כדי לנטרל אותם. למערכת מעטפת הגנה רחבה וגמישה מאוד, אך יש מגבלות בכל הנוגע למטרות בגבהים גבוהים מאוד.

״רשתות כאלו עשויות ליצור כמה סיכונים נוספים, כמו להקשות על אנשי צוות בצריח של טנק להימלט בשעת חירום.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית