אתר חושף: אלו 167 סוכני ״המוסד״ הרוסי

MOLFAR הוא אתר אינטרנט, המתמחה באיסוף מודיעין גלוי, אשר הוקם קבוצה של שישה אוקראינים עוד טרם המלחמה באוקראינה | לאחרונה חשף האתר 167 שמות של אנשי שירות הביון החיצוני SVR

rgtr.molfar.global

MOLFAR הוא אתר אינטרנט, המתמחה באיסוף מודיעין גלוי, אשר הוקם קבוצה של שישה אוקראינים עוד טרם המלחמה באוקראינה, ומפעיל קהילה של כשישים אנליסטים ולמעלה מ- 200 מתנדבים.

הקבוצה נתמכת על ידי משרדי ממשלה אוקראיניים ואירופאיים. סביר יהיה להניח שגם ארגוני מודיעין של נאט"ו עומדים מאחורי הקבוצה, ומסייעים לה באיסוף מידע ובפרסומו לצורכיהם השונים. 

מאז ראשית המלחמה החל האתר לפרסם מחקרים, המבוססים על מידע ממקורות גלויים, אודות פשעי מלחמה רוסים, אמצעי לחימה בשימוש רוסיה, מחקר התעמולה הרוסית, חברות וארגונים בינלאומיים המסייעים לרוסיה ועוד. 

כך למשל פרסם הארגון לאחרונה מיפוי של כל הצבאות הפרטיים (PMC) הפועלים ברוסיה, 37 ארגונים שונים, המספקים שכירי חרב לאזורי הקרבות והפעילות השונים הרוסית – באוקראינה, המזרח הרחוק, אפריקה, דרום אמריקה וכדומה. קבוצת ואנגר הידועה היא אחת מקבוצות אלו. 

זאת ועוד, הקבוצה חשפה עיתונאים ואנשי תקשורת אירופאים ואמריקאים הפועלים ומסייעים לקידום האג'נדה הרוסית, וחשפה פעילות של אוליגרכים רוסים ברחבי העולם.

לאחרונה חשפה הקבוצה רשימה שהצליחה למפות מתוך אתרי האינטרנט השונים. רשימה זו כוללת פרטיהם של 167 אנשי מודיעין של ארגון ה- SVR (המוסד הרוסי). 

הרשימה כוללת את שמותיהם, מספרי תעודות הזהות שלהם, תאריכי לידה, מספרי דרכון, כתובות מגורים, מספרי טלפון ניידים (אישיים ושל הארגון), היכן משרדו של כל אחד ממוקם ומידע על רכבם האישי (דגם ומספר לוחית רישוי), כולל רכבים שהיו בעבר ברשותם. 

לחלק מהאנשים צורף אף לינק לדף הפייסבוק האישי ולמדיה חברתית נוספת. הרשימה גם כוללת מה תפקידו של כל אחד מהאנשים, באילו תחומים הוא עוסק ועסק בעברו. 

לאחר מספר ימים הוסרה הרשימה מאתר האינטרנט של הקבוצה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית