פוליטיקו: אשה, גנרלית, בין המועמדים לתפקיד הרמטכ״ל הבא של ארה״ב 

גנרל לורה ריצ'רדסון, מפקדת פיקוד דרום של צבא ארה״ב - מועמדת להיות רמטכ״ל | בחודשים הקרובים יפרשו מהחיים הביטחוניים מספר קצינים בכירים המנהלים את הצבא האמריקאי כיום | ביידן צפוי לעצב מחדש את צמרת הצבא החזק בעולם 

https://www.southcom.mil/About/Leadership/Bio-Article-View/Article/2821915/gen-laura-j-richardson/

לא פחות מחמישה מחברי המטכ"ל האמריקאי, מתוך שמונה, מתחלפים בקרוב. אלו  המנהיגים הבכירים ביותר במדים המייעצים לנשיא בנושאי צבא. מלבד כיסא הרמטכ״ל, ראשי הצבא, הצי, חיל הנחתים ואולי גם חיל האוויר אמורים לעזוב. גם שלושה מבכירי המפקדים המבצעיים של הצבא מתחלפים: ראשי פיקוד צפון, פיקוד החלל ופיקוד הסייבר.

המשרות הפנויות מעניקות לנשיא ביידן הזדמנות להטביע את חותמו על המטכ״ל האמריקאי לשנים הקרובות. על פי הערכות, הממשל מתכנן לנקוט בצעדים גדולים כדי להתמודד עם התוקפנות הסינית באוקיינוס השקט, להתוות מסלול חדש באירופה לאחר הפלישה לאוקראינה ולזרוק מערכות נשק ישנות כדי לפנות מקום לחדשות.

לפי פוליטיקו, אלו חלק מהמועמדים

לתפקיד הרמטכ״ל מסומנים שלושה.  מפקד חיל האוויר - Gen. C.Q. Brown. מועמד נוסף הוא מפקד חיל הנחתים, גנרל דוד ברגר. השלישית היא גנרל לורה ריצ'רדסון, מפקדת פיקוד דרום של צבא ארה״ב. 

לתפקיד פיקוד הצבא, מועמד גנרל רנדי ג'ורג'. כיום ממונה כסגן רמטכ״ל. מועמד נוסף הוא גנרל אנדרו פופס. כיום ראש פיקוד כוחות הצבא. 

לתפקיד פיקוד על הצי, מועמדת אדמירל ליסה פרנצ'טי. כיום סגן ראש המבצעים הימיים. מועמד נוסף הוא אדמירל סמואל פאפארו. מפקד צי האוקיינוס השקט. 

לתפקיד פיקוד על חיל האוויר, מועמדת גנרל ג'קלין ואן אובוסט. מפקדת פיקוד התחבורה של ארה"ב. מועמד נוסף הוא גנרל דיוויד אלווין. כיום, סגן מפקד חיל האוויר. 

לתפקיד פיקוד על חיל הנחתים, מועמד גנרל אריק סמית. עוזר מפקד חיל הנחתים כיום. מועמד נוסף הוא גנרל קרסטן הקל. כיום, מפקד פיקוד הפיתוח הקרבי של חיל הנחתים. 

אחד ההיבטים המרכזיים במינוי קצונה חדשה בכירה, הוא תמיכת מבנה הפיקוד הבכיר ביכולות כוח משותפות. אלו יבטיחו שהזרועות השונות של צבא ארה"ב יפעלו בצורה מגובשת ויעילה יותר. אלו הקצינים הנדרשים לדחוף יוזמה שתקדם שיתוף מודיעין, משאבים וטכנולוגיה, לשיפור היעילות התפעולית הכוללת וקבלת ההחלטות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית