דיווח: קולומביה היא זו שרכשה מאלביט תותחים והסבת מטוסי נוסעים למשימה 

שתי העסקאות שדיווחה עליהן אלביט בשבוע שעבר, בהיקף מצטבר של כ-200 מליוני דולרים, נחתמו עם קולומביה. כך לפי פרסומים ברשת 

Picture source Elbit Systems

בשבוע שעבר אלביט דיווחה על שתי עסקאות. אחת למכר תותחי ATMOS והשנייה למכר הסבת מטוסים למטוסי משימה. בעוד אלביט אינה מוכנה לומר את שם הלקוח של שתי העסקאות, פרסומים ברשת חשפו כי מדובר בקולומביה. 

פרסום של armyrecognition, חשף כי התותחים מיועדים לצבא קולומביה. זאת, לאחר שאלביט גברה על ההצעה הצרפתית. פרסמנו כבר בינואר האחרון כי קולומביה בחרה בתותח של אלביט. ה-ATMOS נמכר למספר מדינות ברחבי העולם, כולל אזרבייג'ן, בוצואנה, קמרון, הפיליפינים, תאילנד, רומניה, רואנדה, אוגנדה וזמביה.

בהסתמך על מידע מאתר החדשות הספרדיות "IndoDefensa", ה-ATMOS עבור הצבא הקולומביאני יתבסס על שלדת משאית Tatra T-815 מתוצרת צ'כית. הוא יהיה חמוש בקנה בקוטר 155 מ"מ 52. הוא יכול לירות את כל התחמושת הסטנדרטית של נאט"ו 155 מ"מ עם טווח ירי מרבי של 30 ק"מ. 

הוא יכול גם לירות פגזי ERFB-BB לטווח 41 ק"מ. התותח מתופעל על ידי צוות של ארבעה אנשים ומספק קצב אש שנע בין 4 ל-9 פגזים לדקה. 

בפרסום אחר, של אתר webinfomil, נטען כי העסקה השנייה, להסבת מטוסים למטוסי משימה, גם היא עבור קולומביה. 

על פי הפרסום, כדי לבצע את הפרויקט, חיל האוויר הקולומביאני (FAC) רכש שני מטוסי בואינג 737-700 שישמשו במשימות לוחמה אלקטרונית (EW), במשימות מודיעין אותות (SIGINT), כמו גם פונקציות דומות אחרות. 

״שני מטוסי הבואינג 737NG נרכשו יד שנייה בשוק האזרחי מחברת AAR Corp, באמצעות חתימה על חוזה בין החברה האמריקאית לבין סוכנות הרכש של חיל האוויר (ACOFA) בשווי של כ-38.1 מיליון דולר. שני המטוסים פעלו עד לפני מספר חודשים בחברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס.״, נטען בפרסום. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית