קולומביה בחרה בתותח של אלביט 

על המכרז התמודדו חברות מצרפת, ישראל וטורקיה | הצרפתים היו בטוחים שבוגוטה בכיס שלהם | הצבא בחר באתמוס של אלביט | היקף הפרויקט מוערך ב-100 מליוני דולרים לאורך שמונה שנים 

Atmos 6x6. Photo Elbit Systems

בהחלטה מפתיעה, בחר צבא קולומביה את התותח של אלביט על פני זה של נקסטר הצרפתית. כך לפי דיווח של infodefensa. מדובר במערכת הארטילריה הישראלית Atmos 6x6 155x52 מ"מ. החוזה, באמצעות תהליך מס' 21-2022 MDN-EJC, מוערך ב-101,710,788 דולר וכולל רכישת 18 יחידות . אספקה במהלך שמונה שנים.

על פי הפרסום, ההחלטה על התותח של אלביט התקבלה למרות העובדה שלאחר תהליך בחירה ממצה, שכלל הערכת הצעות שונות שהוצגו, הגיע הצבא למסקנה שהאופציה הטובה ביותר היא התותח הצרפתי. 

הצעתה של נקסטר נדחתה ברגע האחרון בהתחשב בכך שהחברה הצרפתית העלתה את המחיר הסופי ב-12%, בעוד ששתי מתחרותיה - אלביט ו-MKE הטורקית, עם דגם Yavuz SPHs 6x6 - שמרו על המחירים המקוריים שלהן.

הסיבות הללו הביאו לבסוף את הצבא, בהתעקשותם הנמרצת של שני גנרלים מהמטה הכללי, להחליט על האתמוס של אלביט. לפי הפרסום, יוקמו שלוש סוללות (עם שש תותחים כל אחת) של ארטילריה מתנייעת. אלו יצטרפו לשתי סוללות ארטילריה נגררת מסוג GDELS 155/52 APU-SBT שקולומביה כבר פורסת.

המערכת הישראלית מורכבת מצריח עם תותח 155x52 מילימטר המותקן על רכב Tatra Y815-VVN (מנוע דיזל V-12 המייצר 315 כ"ס ותיבת הילוכים 10 הילוכים) ומהירות מרבית של עד 80 קמ"ש.

לאתמוס יש טווח של עד 41 קילומטרים, עם קצב חמש יריות בדקה או שמונים בשעה. המערכת שמופעלת על ידי תריסר מדינות יש משקל כולל של 22 טון, אורך של 9.5 מטר וגובה 3.24 מטר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית