ממשלת גרמניה הקימה ועדת חקירה לחקר טבח הספורטאים הישראליים במינכן בשנת 1972  

סוכנות רויטרס מוסרת כי הקמת ועדת חקירה היא חלק מתכנית גדולה יותר של הממשלה הגרמנית למען פיוס עם משפחות קרבנות טבח הספורטאים

ממשלת גרמניה הקימה ועדת חקירה לחקר טבח הספורטאים הישראליים במינכן בשנת 1972  

By דוד שי - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=18393143

ממשלת גרמניה הקימה ועדת חקירה בת שמונה חברים, מהם שלושה ישראלים, שתחקור פעם נוספת את רצח הספורטאים הישראלים במינכן בשנת 1972 "כדי למצוא תשובות לשאלות שלא נפתרו", כפי שהודיעה שרת הפנים של גרמניה ננסי פייזר. 

השרה אמרה כי "במשך יותר מידי שנים שררו חוסר הבנה וחוסר הערכה נכונה של האירועים. חסרו גם שקיפות וקבלת אחריות". חברי הוועדה יקבלו גישה מלאה לארכיונים ולחומרים שלא נחשפו עד היום.

סוכנות רויטרס מוסרת כי הקמת ועדת חקירה היא חלק מתכנית גדולה יותר של הממשלה הגרמנית למען פיוס עם משפחות קרבנות טבח הספורטאים, תכנית שכוללת תשלום פיצויים בסך 28 מיליון יורו למשפחות.

שלושה החוקרים הישראלים חברי ועדת החקירה הם: פרופ' עופר אשכנזי, מומחה להסטוריה של גרמניה באוניברסיטה העברית, פרופ' שלמה שפירא, ראש מכון אירופה באוניברסיטת בר אילן, ופרופ' שולמית וולקוב, פרופסור אמריטה להסטוריה באוניברסיטת ת"א. 

11 הספורטאים הישראליים נרצחו אחרי שמחבלים מארגון ספטמבר השחור חדרו למגורי הספורטאים בכפר האולימפי ב-5 בספטמבר 1972. באירוע נהרגו גם שוטר גרמניה וחמישה מהמחבלים הפלשתיניים בכפר האולימפי בפירסטנפלדברוק ליד מינכן. 
 

אולי יעניין אותך גם