קנדה מעוניינת לרכוש מטוסי P-8A Poseidon מבואינג 

במטרה לבחון את האפשרות הזו ביתר פירוט, קנדה הגישה לאחרונה מכתב בקשה (LOR) דרך תוכנית המכירות הצבאיות הזרה של ממשלת ארצות הברית (FMS)

https://www.boeing.com/defense/maritime-surveillance/p-8-poseidon/index.page

ממשלת קנדה מבקשת להחליף את צי ה-CP-140 Aurora במטוס קנדי רב-משימתי (CMMA) עבור חיל האוויר המלכותי הקנדי (RCAF). 

צי ה-CP-140 Aurora נרכש במקור בשנת 1980, וכרגע המטוסים מתוכננים לפרוש מהשירות בשנת 2030. רכישת צי חדש נדרשת כדי להבטיח שלצבא קנדה יש את הציוד הדרוש לו כדי להמשיך להגן על הריבונות הקנדית לאורך קו החוף שלה. 

בקשה למידע (RFI) הופצה בפברואר 2022 כדי לקבל מידע מהתעשייה. בעקבות התקשרויות עם התעשייה ובעלי בריתה הקרובים ביותר של קנדה, הממשלה קבעה כי ה-P-8A Poseidon הוא המטוס היחיד הזמין כרגע שעומד בכל הדרישות המבצעיות של CMMA, כלומר לוחמה נגד צוללות ו-C4ISR. 

פלטפורמה זו היא יכולת מוכחת המופעלת על ידי כמה משותפות ההגנה של קנדה, כולל מדינות ה-Five Eyes - ארצות הברית, בריטניה, אוסטרליה, ניו זילנד. כמו גם נורבגיה ודרום קוריאה. גם גרמניה רכשה לאחרונה את הפלטפורמה הזו.

במטרה לבחון את האפשרות הזו ביתר פירוט, קנדה הגישה לאחרונה מכתב בקשה (LOR) דרך תוכנית המכירות הצבאיות הזרה של ממשלת ארצות הברית (FMS) המתאר את הדרישות של קנדה ומבקש הצעה. דרישות אלו כוללות עד 16 מטוסי P-8A Poseidon וציוד משולב ושירות ראשוני, כמו גם גישה לקניין רוחני ונתונים טכניים.

הנפקת LOR אינה מחייבת את קנדה לרכוש את ה-P-8A Poseidon והפרויקט נשאר בניתוח אפשרויות. ההחלטה הסופית תתבסס על היכולת המוצעת, זמינות, תמחור והטבות לתעשייה הקנדית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית