ארה״ב חושפת שיניים: כל שימוש בגרעין - יביא לסיום המשטר בקוריאה הצפונית 

"אני חושב שהיה לנו מאוד ברור שאם צפון קוריאה תפעיל נשק גרעיני, זה יהיה הסוף של המשטר הצפון קוריאני", אמר מזכיר העיתונות של מחלקת ההגנה

By U.S. Air Force - https://www.defense.gov/About/Biographies/Biography/Article/3137830/brig-gen-patrick-s-ryder/, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=122357345

כל שימוש בנשק גרעיני על ידי צפון קוריאה יהווה סיום של המשטר המתבודד בפיונגיאנג, אמר דובר משרד ההגנה האמריקני ביום שלישי, על רקע החששות מניסוי גרעיני של המדינה המתבודדת. פט ריידר גם חזר ואמר כי ארה"ב נותרה מחויבת להרתעת תוקפנות.

"אני חושב שהיה לנו מאוד ברור שאם צפון קוריאה תפעיל נשק גרעיני, זה יהיה הסוף של המשטר הצפון קוריאני", אמר מזכיר העיתונות של מחלקת ההגנה בתדרוך עיתונאים יומי.

ארה"ב הזהירה מפני תוצאה כה חמורה של מתקפה גרעינית מצד צפון קוריאה לאחר שפיונגיאנג חוקקה חוק חדש שלדבריה יאפשר שימוש מנע בנשק הגרעיני שלה במקרה של אירוע מגירה.

"כל מתקפה גרעינית של צפון קוריאה נגד ארה"ב או בעלות בריתה ושותפותיה היא בלתי מתקבלת על הדעת ותביא לסיום המשטר הזה", אמרה מחלקת ההגנה באסטרטגיית ההגנה הלאומית, שפורסמה באוקטובר האחרון.

צפון קוריאה הגבירה מאז בעקביות את הרטוריקה הגרעינית שלה, כאשר מנהיגה קים ג'ונג און קרא לצמיחה "מעריכית" של הארסנל הגרעיני של המדינה מוקדם יותר השנה.

סיאול וושינגטון גם אמרו שהצפון עשוי לערוך ניסוי גרעיני "בכל עת", וציין כי נראה כי המדינה השלימה את כל ההכנות לניסוי גרעיני. הצפון ערך את הניסוי הגרעיני השישי והאחרון שלו בספטמבר 2017.

"אבל שוב, ההתמקדות שלנו ממשיכה להיות בשיתוף פעולה הדוק מאוד עם בעלי בריתנו ושותפינו באזור כדי להרתיע תוקפנות, לשמר את הביטחון והיציבות באזור. וזה ימשיך להיות המיקוד שלנו", אמר ריידר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית