ליטא צפויה לתמוך בהטלת סנקציות כלכליות ודיפלומטיות על איראן

שר החוץ אלי כהן אירח את שר החוץ של ליטא, גבריאליוס לנדסברגיס | בתום הפגישה בין שר החוץ כהן ושר החוץ לנדסברגיס, חתמו השניים על תכנית שיתוף פעולה בין ישראל וליטא בתחומי התרבות החינוך והמדע

קרדיט: שלומי אמסלם, לע״מ

ליטא צפויה לתמוך בהטלת סנקציות כלכליות ודיפלומטיות על איראן ובהכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור בליטא ובאיחוד האירופאי. בסיום הפגישה נחתמו שלושה הסכמי שיתוף פעולה בין ישראל לליטא בתחומי התרבות, הגנת הסייבר והחדשנות. 

שר החוץ אלי כהן אירח את שר החוץ של ליטא, גבריאליוס לנדסברגיס (GABRIELIUS LANDSBERGIS) במשרד החוץ בירושלים. 

השרים דנו ביחסים החמים בין המדינות ושר החוץ כהן הודה לשר לנדסברגיס על ההצבעות החיוביות של ליטא בפורומים בינ"ל בסוגיות הנוגעות בישראל ועל עמדתה החד משמעית של ליטא בנושא האיראני.

השרים דנו בדרכים לבלום את תוכנית הגרעין האיראנית בהן החזרת הסנקציות הכלכליות והדיפלומטיות על טהראן והצורך המיידי בהכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור הן בליטא והן באיחוד האירופאי. כמו כן דנו השרים בשיתופי פעולה וידע בתחום הגנת הסייבר.

שר החוץ אלי כהן: "אני מודה לידידי שר החוץ של ליטא על התמיכה הבלתי מסוייגת במאבק בניסיון של איראן להשיג נשק גרעיני וכן על השותפות בין המדינות, הבאה לידי ביטוי, בין היתר, במוסדות הבינלאומיים. ההסכמים שנחתמו היום בין המדינות יחזקו את הקשר הכלכלי והתרבותי בין המדינות".

בתום הפגישה בין שר החוץ כהן ושר החוץ לנדסברגיס, חתמו השניים על תכנית שיתוף פעולה בין ישראל וליטא בתחומי התרבות החינוך והמדע.

בנוסף, נחתמו בנוכחות שרי החוץ הסכם לשיתוף פעולה בין מערך הסייבר הלאומי בישראל לבין מרכז הסייבר של ליטא, והסכם נוסף בין הרשות לטכנולוגיה וחדשנות לבין רשות החדשנות הליטאית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית