יצרנית רובי הצלפים בארט נרכשה על ידי NIOA האוסטרלית

לבארט קשרים ענפים עם מערכת הביטחון הישראלית ורובה הצלפים MRAD של החברה נבחר  כנשק צליפה עיקרי על ידי הימ"מ ויחידת לוט"ר בצהל

מאת Michael Dorausch - Flickr: https://www.flickr.com/photos/chiropractic/32287895601/, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=64048471

חברת בארט (Barrett) האמריקאית, המוכרת בזכות רובי הצליפה שלה, נרכשה באופן מלא על ידי חברת NIOA האוסטרלית, העוסקת בתחומי ביטחון שונים. לא נמסרה סכום העסקה.

מנכ"ל החברה האוסטרלית, רוברט ניאוה (Robert Nioa)  הודיע כי חברת בארט תשמור על שם המוצג שלה ותמשיך לפעול כחטיבה נפרדת במסגרת קבוצת NIOA.

לדבריו, "רכישת בארט מסמנת את הפרק הבא המרגש עבור NIOA ככניסתה של החברה לשוק האמריקאי, שם יש לה קשרים אמינים ארוכי שנים עם חברות אמריקאיות כדוגמת ויסטה אאוטדור, ליאופולד, ג'נרל דיינמיקס, נורת'רפ גרומן ווינצ'סטר."

לחברת בארט שהוקמה בשנת 1980 ע"י רוני בארט, קשרים ענפים עם מערכת הביטחון הישראלית. בתחילחת שנות ה-90 נכנס לשימוש בצה"ל, בחיל ההנדסה וביחידות החי"ר, רובה הצלפים M82 בקליבר 0.5. בשנים האחרונות פיתחה בארט דגם חדש של רובה 0.5 - M107A1 בעל ארגונומיה וביצועים משופרים ומשקל מופחת.

משנת 2010 מיוצגת בארט בישראל על ידי "קאריל שיווק בינלאומי" ויחד זכו במכרזים חשובים לנשקי צלפים בצה"ל וגופי בטחון נוספים. ב-2013 בחר הימ"מ את הרובה הרב-משימתי של בארMRAD  כנשק צליפה עיקרי וב-2018 אימצו אותו גם צלפי הלוט"ר של צה"ל.

רובה ה-MRAD (Multi-Role Adaptive Design) הינו נשק צליפה צבאי, רב-משימתי, בעל ארגונומיה מעולה, אמינות וביצועים גבוהים ביותר. ב-2019, בתום תהליך בחינה של  5שנים, זכה ה-MRAD במכרז מוביל בכוחות המיוחדים בארה"ב ואומץ בשנים הבאות גם על ידי צבא ארה"ב וחיל הנחתים האמריקני. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית