OVO הישראלית תספק משחקים ותוכנות בהזרמה ישירה למולטימדיה ברכב

החברה תספק תשתית SaaS ליצרניות רכבים כך שהן תוכלנה להציע לנהג אפליקציות ומשחקים בהזרמה ישירות למסך ברכב - ללא תלות בתשתית של גוגל או אפל 

קרדיט: OVO

משרד הפטנטים האמריקאי אישר כפטנט מערכת שפיתחה OVO Automotive הישראלית להרצה מרוחקת של אפליקציות ברכבים מקושרים. פלטפורמת הענן של OVO להזרמת (streaming) אפליקציות למסכים ברכבים מאפשרת הסרת חסמים של מגבלות משאבי חישוב ושל מערכות הפעלה יחודיות או מיושנות ברכבים, כמו גם חסמי אבטחה ובטיחות.

כך ניתן לפתח ולהריץ אפליקציות לרכב בסביבת ענן מתקדמת ומאובטחת ולשדר אותם לכל רכב מקושר באופן בלתי תלוי ביצרן הרכב ובמערכת האינפוטיינמט המותקנת בו ולכל לאורך כל חיי הרכב וללא תלות באפל או גוגל.

הסטארטאפ OVO Automotive הוקם על ידי ד"ר גלעד זלוטקין, שמאחוריו רקורד של שלושה אקזיטים, ואשר שימש מנהל תחום הענן ברדוור לשעבר ובכיר בסיסקו ישראל, לאחר המכירה של Class-Data לסיסקו.

הפלטפורמה מיועדת ליצרניות רכב, לחברות המפעילות ציי רכב, חברות השכרת רכב, שיתוף רכבים וליסינג, יבואנים וסוחרי רכב וגורמים נוספים שבעלי הרכב יבחרו להתחבר אליהם.

מפעילות השירות תוכלנה לפתח ולנהל אפליקציות שישדרו לנהגים באמצעות שירות הענן של  OVO עם מגוון רחב של יתרונות עבורן בהם גמישות באיפיון ופיתוח האפליקציה, עדכון והתאמה לפי צרכים משתנים עתידיים, תחזוקה שוטפת פשוטה, אפשרות לניהול מרוכז ואחיד של אפליקציות אינטראקטיביות גם על ציי רכב מגוונים. החברה נמצאת כעת בתהליך של גיוס מימון המונים באמצעות פלטפורמת פיפלביז.

הפלטפורמה תאפשר ליבואנים וסוחרי רכב לשמור על קשר עם הלקוחות גם לאחר המכירה, להציע להם שירותי ערך מוסף ולייצר לעצמן מקור הכנסה חדש בשירותים משלימים כמו ביטוח, שרותי טעינה או תידלוק, שירותי דרך, צמיגים, חניה ושירותים נוספים המבוססים על מיקום ופרופיל הנהג והרכב.

OVO יצרה ארבעה שיתופי פעולה אסטרטגיים לתהליך פיתוח פתרונות הענן שלה לרכבים מקושרים עם גופים מובילים בתחום הרכב.

הפתרונות הטכנולוגים הקיימים לחברות שמנהלות ציי רכב בקשר עם הנהגים ברכב הם הרצת אפליקציה במערכת האינפוטיינמט המקורית ברכב, אשר דורשת שיתוף פעולה של יצרן הרכב שלא מאפשר הרצת אפליקציות ברכב משיקולי אבטחה ובטיחות.

שיקוף של אפליקציה מהטלפון הנייד של הנהג אל מסך הרכב בעזרת CarPlay של אפל או Android-Auto של גוגל. אפשרות זו יוצרת תלות בשיתוף פעולה והסכמה של אפל וגוגל לתמיכה בשיקוף האפליקציה לרכב ובנכונות הנהג להתקין את האפליקציה על הטלפון שלו ולחבר את הטלפון שלו לרכב - חסמים שלחברת ציי הרכב אין עליהם שום שליטה.

אפשרות נוספת היא התקנת מערכת מולטימדיה אפטר מרקט חלופית שכבר לא מתאפשרת ברכבים מודרנים בהם מערכת האינפוטיינמט היא כבר למעשה המחשב המרכזי של הרכב.

יש גם אפשרות להתקין מערכת מולטימדיה נוספת (פורץ מסך), שזה מסובך ויקר מאוד לתחזוקה וניהול. OVO מפתחת בשיתוף פעולה עם שחקנים משמעותיים בתעשיית הרכב את הפתרון לגישה אל מסך הרכב המקושר באמצעות שירות SaaS. הפתרון של OVO מבטל את כל החסמים הקיימים בשיטות האחרות.

גם חברות הרכב זקוקות לפתרון מהסוג הזה. למשל, חברות רכב פנו לOVO כדי לתמוך במשחקים ברכבים החשמליים שלהם. טסלה כבר נותנת משחקים שהנהג יוכל להעביר את הזמן כשהוא נאלץ לעצור בדרך ולהמתין לסיום הטעינה.

כשמרצדס גם הכריזה על תמיכה במשחקים ברכבים החשמליים שלה אז כבר כל יצרניות הרכבים החשמליים התחילו לחפש בצורה אקטיבית פתרונות כדי לגשר על הפער.

פלטפורמת הענן של OVO מאפשרת שידור של המשחק מהענן - כמו שהוא, ללא לצורך בשינוי וללא חשש בטיחותי - פתרון זול, פתוח, מודולארי ופשוט להרחבה (scalable) למשחקים וכל אפליקציה לרכב מקושר. 

ד"ר גלעד זלוטקין, מייסד ומנכ"ל אובו: "אישור הפטנט נותן לOVO יתרון תחרותי משמעותי ביותר בפתיחת שוק הרכב המקושר לתחרות שיאפשר גל של חדשנות שיצור שוק אפליקציות גדול על גבי הפלטפורמה של OVO.  מדובר בשוק שמוערך בכ-60 מיליארד דולר וצפוי להמשיך לצמוח בקצב של קרוב ל-20% מדי שנה, כתוצאה מהגידול במספר הרכבים המקושרים בכבישים.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית