ראש ממשלת בריטניה בביקור בקייב

סונאק מסר לסוכנו רויטרס כי בריטניה מכינה חבילת סיוע חדשה בשווי של 50 מיליון ליש"ט | בפנטגון טוענים כי הצבא הרוסי מנסה לחסל את מלאי נשק ההגנה האווירית שעוד נותר בצבא אוקראינה

https://twitter.com/10DowningStreet/status/1594015947131592705?s=20&t=7wB3cwZ3J_wpPJBgYuOxlA

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק ערך בשבת ביקור בקייב, והבטיח לנשיא זלנסקי המשך הסיוע הצבאי הבריטי לאוקראינה, כולל מערכות הגנ"א חדשות להפלת כטמ"מים רוסיים.

סונאק מסר לסוכנו רויטרס כי בריטניה מכינה חבילת סיוע חדשה בשווי של 50 מיליון ליש"ט, שתכלול את ההגנה האווירית ותכניות הכשרה לצבא אוקראינה. 

בכיר בפנטגון אמר בשבת כי הצבא הרוסי מנסה עתה לחסל את מלאי נשק ההגנה האווירית שעוד נותר בצבא אוקראינה, כדי להשיג עליונות אווירית רוסית בשמי המדינה.

זו מסקנת הפנטגון מתקיפות הטילים המאסיביות בשבוע שעבר נגד ערי אוקראינה, שהיו הגדולות ביותר במלחמה. 

בקייב מוסרים שהתקיפות פגעו קשות במחצית מערכות האנרגיה של אוקראינה, וכי למעשה כבר עתה מתרחש אסון הומניטרי כאשר החורף הגיע, שלג החל לרדת והטמפרטורות צונחות. 

קולין קאהל, היועץ המדיני הבכיר לפנטגון, אמר בסיור במזה"ת שהמטרה הרוסית עתה היא להשיג שליטה מלאה במרחב האווירי של אוקראינה כולה. זו האסטרטגיה הרוסית, תחילה להשמיד את מטוסי  חיל האוויר של האויב, ואחרי כן להשמיד את מערכי הגנ"א שלו כדי לשלוט בשמים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית