רחפן RQ-28A של חברת Skydio נכנס לשירות צבא ארה"ב

ה-Skydio RQ-28A היא התוכנית הראשונה של הצבא לרחפן ארבע-מוטורי והיא מספקת יכולות אבטחה סיור והתפרסות מהירה ברמת המחלקה
 

Picture source: U.S. Army

המשרד לייצור כטב"מים של צבא ארה"ב התחיל לספק בתחילת חודש ספטמבר את הרחפן RQ-28A של חברת Skydio לבית הספר לאימון רחפנים בפורט בנינג, ג'ורג'יה. כך דיווח אתר Armyrecognition.com. כ-30 מערכות נמסרו לבית הספר בשלב הראשון.

הרחפן הארבע-רוטורי (Quadcopter) שוקל פחות משניים וחצי קילו, נייד וניתן לנשיאה ולאחסנה בתיק הובלה. לרחפן יכולות המראה ונחיתה אנכיות, ריחוף, התמקמות ותצפית. המערכת מופעלת ידנית וניתנת לתפעול בתוך אזורים מוגבלים.

לדברי גורמים בצבא ארה"ב, ה-Skydio RQ-28A היא התוכנית הראשונה של הצבא לרחפן ארבע-רוטורי והיא מספקת יכולות אבטחה סיור והתפרסות מהירה ברמת המחלקה. "להגיע מאב-טיפוס לאספקה ​​תוך פחות משלוש שנים הוא הישג גדול. היכולות של ה- RQ-28A משמעותה טכנולוגיה משנה משחק למחלקות הצבא, והגברת הקטלניות של החייל ויכולת ההישרדות".

קציני צבא ארה"ב ציינו כי מכיוון שה-RQ-28A הוא הרחפן הארבע-רוטורי הנייד הראשון אי פעם של הצבא המיועד לתמרון מחלקות, עוד לא קיימות טקטיקות, טכניקות או נהלים (TTP) עדכניים להפעלת המערכת. הצוותים יתנסו במערכות החדשות כדי להבין כיצד ניתן להפעיל את הטכנולוגיות החדשות הללו ולפתח TTPs שניתן להפעיל במהלך סביבות לחימה או אימונים.

ה-RQ-28A הנו רחפן ברמת מחלקה, המספק ללוחם מודעות מצב משופרת ויכולת עמידה בשטח עירוני ומורכב, מאפשר סיור ומעקב מדויקים אחר מטרות ויכול לשמש לביצוע מעקבים במהלך פעולות לחימה שגרתיות, כגון תצפית או מיון יעדים.

המשרד  לייצור כטב"מים של צבא ארה"ב מתכנן להציב 480 מערכות ברחבי הצבא במהלך שנת 2023 עם סך כולל של 1,083 רחפנים שיסופקו עד לרבעון השני של שנת 2025. 


כלל קהילת הכטב"ם בישראל, האזרחית, הביטחונית והדו-שימושית, ובכללן חברת Skydio, ישתתפו בכנס UVID DRONETECH 2022 שייערך בתאריכים 09 בנובמבר באקספו תל אביב וב-10 בנובמבר בירוחם. למידע נוסף ורישום, נא בקרו באתר הכנס https://www.uvidtech.com

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית