חללית של נאס"א התנגשה במהירות ובעוצמה לתוך אסטרואיד

טלסקופים בכל רחבי העולם עקבו אתמול הניסוי חסר התקדים. רק בעוד כחודשיים ניתן יהיה לדעת אם אמנם שינה האסטרואיד את מסלולו 

אילוסטרציה של משימת החלל, נאס״א. צילום: NASA/Johns Hopkins APL/Steve Gribben/Handout via REUTERS

חללית של נאס"א התנגשה אתמול במהירות ובעוצמה אדירות לתוך אסטרואיד. מטרת הניסוי היא לראות האם ניתן להזיז אסטרויד ממסלולו, אם אי פעם האנושות תקלע למצב כזה. 

במרכז החלל בקייפ קנברל, פלורידה, מדווחים שהאסטרואיד היה במרחק של 11.3 מיליון ק"מ מכדור הארץ, והחללית DART התרסקה אליו במהירות של 22,500 קמ"ש. המדענים מצפים שההתנגשות ה"אלימה" תיצור לוע כמו של הר געש על האסטרואיד ותשגר לחלל ענני אבק, אבנים וסלעים.

טלסקופים בכל רחבי העולם עקבו אתמול אחר הניסוי חסר התקדים. שידורי הרדיו של החללית נפסקו ברגע ההתנגשות. הניסוי, שעלותו 325 מיליון דולר, הוא הראשון המנסה לשנות מסלול תנועתו של גוף חללי בצורה זו. מנהלת הניסוי בנאס"א אלנה אדמס אמרה לסוכנות AP כי עד כמה שניתן להתרשם הניסוי עבר בהצלחה.

האסטרואיד המדובר, דימפורוס שמו, אורכו 160 מטרים ועד כה סבב את השמש. דארט היא חללית בגודל של מכונה למכירת ממתקים, מצויידת במצלמות ובמערכת ניווט ממשוכללת כדי להגיע לאסטרואיד.

החללית "לכדה" את האסטרואיד כשעה לפני ההתנגשות המתוכננת. בטלסקופים ראו את החללית מתקרבת לגוף החללי במהירות עצומה, דמותו של האסטרואיד הלכה וגדלה בעדשות המצלמות, עד שאירעה ההתנגשות ונדמו שידורי הרדיו והצילומים.

"בבסיסו, DART (הניסוי) מייצג הצלחה חסרת תקדים להגנה פלנטרית, אבל זו גם משימה של אחדות עם תועלת אמיתית לכל האנושות", אמר מנהל נאס"א ביל נלסון. "כשנאס"א חוקרת את הקוסמוס, אנחנו גם עובדים כדי להגן על הבית שלנו. שיתוף הפעולה הבינלאומי הזה הפך את המדע הבדיוני לעובדות מדע, והדגים דרך אחת להגן על כדור הארץ."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית