דלפו פרטי עובדים של משרד הביטחון. תגובת המשרד: ״מדובר בבקשה ישנה לקבלת מידע לפי חוק חופש המידע״

בקשת חופש מידע נשלחה לאזרחים שביקשו אותה בקובץ אקסל. בקובץ היו עמודות מוסתרות עם פרטים של עובדי המשרד. הסרת ההסרה חשפה את פרטי העובדים. במשרד טוענים שמדובר בבקשה ישנה

מתוך דליפת הנתונים 

פרסום בטוויטר של zomer_g חושף דליפה של פרטי עובדים במשרד הביטחון. לא מדובר במתקפת סייבר מתוחכמת. אלא בגיליון אקסל שכלל עמודות מוסתרות. כאשר מסירים את ההסתרה, מתגלים גליונות עם פרטים אישים של עובדי המשרד. 

את הנתונים נתן המשרד לאתר ״מידע לעם״ בעקבות בקשה במסגרת חוק חופש המידע. מדובר בדו״חות תנועה של עובדי משרד הביטחון לשנים 2016-2017. 

״טוב, מתבר שזה בכלל באתר @odata16 ואנחנו מסכמים שישלחו לי קישור לדלף ואני אבדוק. מקבל מייל עם קישור, נכנס ומוצא תשובה לבקשת מידע של של משרד הביטחון ל @elad_man מ @htl2008 על דוחות של עובדי משרד הביטחון בשנים 2016-2017״, נכתב בציוץ. 

״מסתכל על האקסל להבין במה מדובר, ונופל לי האסימון. במשרד הביטחון, איפה שאמורים להיות אנשים ששומרים על המידע הכי כמוס של כולנו ושל המדינה, יש אנשים שהדרך שלהם לחסות מידע באקסל, זה לעשות Hide לעמודות.

״לחיצה כפולה על הרווח בין העמותות, ומספר עבירה, מספר רכב, שם הנהג ותעודת זהות של הנהג כולל סגן שר הביטחון, נחשפים.״

תגובת משרד הביטחון

״מדובר בבקשה ישנה לקבלת מידע לפי חוק חופש המידע. כיום כלל המידע המועבר לפונים עובר בקרה ובמידת הצורך אף נעשה שימוש בטכנולוגיה להגנה מפני שחזור מידע שצונזר. זאת בהתאם לחוק חופש המידע המבטיח הגנה על הפרטיות.״









 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית