תקיפת הסייבר נגד חברת הפלדה באיראן חשפה 100 חברות קש איראניות

בחודש יוני דווחה תקיפת סייבר נגד חברת פלדה איראנית. את התקיפה יחסו לישראל. כחודשיים לאחר מכן, פורסם מידע מאותה תקיפה אודות חברות קש איראניות 

REUTERS/Morteza Nikoubazl MN/MD

זוכרים את התקיפה בסוף יוני האחרון בסייבר נגד מפעל פלדה איראני המיוחסת לישראל? ובכן, כחודשיים לאחר מכן, מסתבר שדליפת הנתונים מאותה תקיפה חשפה חברות שעקפו את הסנקציות האמריקאיות. 

כעת, טוענים באתר wikiran כי בפריצה הזו נחשף מידע שקושר חברות באיחוד האמירויות הערביות, סין והונק קונג לעקיפת סנקציות אמריקאיות נגד איראן. ״הנתונים שדלפו מתעשיית הפלדה של איראן מצביעים על כך שהבנקים האיראניים מצליחים לספק שירותים בינלאומיים, בעיקר באיחוד האמירויות הערביות, סין והונק קונג, למרות הסנקציות על ידי שימוש ביותר מ-100 חברות חזית״, כותבים בדיווח. 

״חברות חזית אלו משתמשות בחשבונות שלהן בבנקים זרים גדולים כדי לקבל תשלומים עבור ייצוא של חברות הפלדה KSC ו-MSC.  לאחר מכן, איראן משלמת עבור יבוא איראני אחר באמצעות הסכומים שהתקבלו בחשבונות האלו. במסגרת ערוץ זה, חברות החזית מזייפות מסמכים כדי להסתיר את המטרה של הכספים בפועל וכן את זהותם של הגופים המעורבים בעסקאות.״ 

המידע שנחשף מצביע גם על כך שארגון מסונף לבנק אנסאר, ששמו "חברת הבורסה של אנסאר", מסייע ברוב הייצוא השנתי של KSC בהיקף של למעלה מ-1.3 מיליארד דולר, תוך שימוש בחברות חזית שונות, בעיקר באיחוד האמירויות, סין, הונג קונג וטורקיה. 

הבנק נכנס תחת סנקציות בינלאומיות, תחילה על ידי האו"ם ומאוחר יותר על ידי האיחוד האירופי, על מתן שירותים פיננסיים למשמרות המהפכה האסלאמית (IRGC), וכתוצאה מכך תויג כבנק הידוע ביותר לשמצה של איראן.

בפרסום מצורפת רשימה של 100 חברות חזית איראניות הפועלות להלבנת כספים איראניים ומעקף סנקציות אמריקאיות. 



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית