יפן רוצה יכולות יירוט טילים היפרסונים 

צבא יפן מודאג מהיכולות של סין, צפון קוריאה ורוסיה, והוא רוצה לפתוח יכולות יירוט דו שלביות מול טילים היפרסונים 

https://twitter.com/Japan_GSDF/status/1552931987760943104?s=20&t=vSYFh5Nx-eETJRGPPiZf-w

בקשות התקציב של משרד ההגנה היפני לשנת 2023 יכללו כספים לחיזוק יכולתה של יפן לזהות וליירט טילים היפרסוניים. הפרויקט יהיה אחד מתוך יותר מ-100 שהמשרד צפוי לבצע ללא ציון עלויות.

קוריאה הצפונית ערכה מוקדם יותר השנה ניסויים שכללו טילים היפרסוניים, והעלו ביפן תחושת דחיפות לחזק את ההגנה מפני כלי נשק מסוג זה.

בהשוואה לטילים רגילים, טילים היפרסוניים מסוכנים יותר מכיוון שהם יכולים לנוע במהירות של יותר מפי חמישה ממהירות הקול, או מאך 5, שהיא כ-6,000 קמ"ש.

הם יכולים גם לטוס בגובה נמוך, מה שהופך אותם פחות פגיעים לזיהוי על ידי מכ"ם ומערכות מעקב אחרות. הם יכולים גם לנוע במסלולים לא סדירים, כמו עלייה וירידה, בניגוד לנתיבי הטיסה הצפויים של טילים בליסטיים.

אם טילים ישוגרו על ידי מדינה שכנה לעבר יפן, צבא יפן רוצה לעקוב אחריהם באמצעות מערכות מכ"ם המוצבות ברחבי המדינה וכן מטוסי התראה מצוידים במכ"מים עד שהם קרובים לשטחי יפן.

אם הצבא יקבע כי הטילים ינחתו בשטח יפן, טילי יירוט הנישאים על ידי ספינות המצוידות במערכת Aegis ייפרסו כדי להפיל אותם מחוץ לאטמוספירה של כדור הארץ. אם היירוט ייכשל בשלב זה, ישוגרו מיירטים מהיבשה כדי ליירט את האיום.

כדי לחזק את ההגנה מפני טילים היפרסוניים, צבא יפן מתכנן לשדרג את הביצועים של אתרי המכ"ם ולהציג יותר מטוסים עם התרעה מוקדמת. 

המשרד גם מנסה לשפר את יכולתה של מערכת פיקוד יירוט הטילים הידועה בשם Japan Aerospace Defense Ground Environment לתפעול יעיל של הגנת הטילים הדו-שלבית של המדינה. 

טילים היפרסוניים מגיעים בשני סוגים: טילי שיוט היפרסוניים (HCM) המונעים על ידי מנועים; וכלי גלישה היפרסוניים (HGV), אשר גולשים למטרותיהם לאחר שיגור ממאיץ רקטי. רוסיה וסין מקדימות מדינות אחרות בטכנולוגיית HGV. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית