חיסול ממוקד ברוסיה: בתו של אלכסנדר דוגין נהרגה ממטען שהוטמן במכוניתה

הנרצחת היא דריה דוגינה, בת 30, בתו של אלכסנדר דוגין | דריה דוגינה היתה עיתונאית ומומחית לפוליטיקה, ונמסר שההתנקשות נחקרת כמעשה רצח

By 1RNK, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=122137949

בתו של אידאולוג לאומני קיצוני רוסי, תומך בפלישה הרוסית לאוקראינה, נהרגה בהתפוצצות פצצה במכוניתה בעת שנסעה מחוץ למוסקווה. יש סברה שיד אוקראינה במעשה, קייב מכחישה. 

הנרצחת היא דריה דוגינה, בת 30, בתו של אלכסנדר דוגין. היא נסעה במכונית טויוטה לנד קרוזר ונהרגה במקום בהתפוצצות פצצה, כך מסרו חוקרי משטרת מוסקווה שהוזעקו למקום. 

סוכנות הידיעות הרוסי, TASS, דיווחה כי לדברי אנדרי קרסנוב, ידיד של דוגינה, המכונית היתה שייכת לאביה והוא היה מטרת ההתנקשות. האב ובתו חזרו למוסקווה מפסטיבל מחוץ לעיר, וברגע האחרון החליפו מכוניות,  כתב העיתון רוסקיה גזטה. 

דריה דוגינה היתה עיתונאית ומומחית לפוליטיקה, ונמסר שההתנקשות נחקרת כמעשה רצח. מריה זכרובה, דוברת משרד החוץ הרוסי, אמרה שאם החקירה תוביל לאוקראינה "זה יוכיח את מדיניות הטרור של קייב".

אבי הנרצחת, אלכסנדר דוגין, מוגדר "מוחו של פוטין" בשל תמיכתו וקרבתו לנשיא. דוגין הוא תומך נלהב וותיק באיחוד כל העמים דוברי רוסית לממלכה רחבה אחת גדולה, שחייבת לכלול גם את אוקראינה.

דוגין נמצא ברשימת הסנקציות האישיות של ארה"ב. בתו דריה שותפה לדעות אביה והביעה בטלוויזיה תמיכה בפלישה הרוסית לאוקראינה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית