ה-FBI וה-MI5 מזהירים בהצהרה חסרת תקדים מפני ריגול סיני

כריסטופר ריי מצטרף לקן מקאלום בלונדון, וכינה את בייג'ין "האיום הגדול ביותר לטווח ארוך על הביטחון הכלכלי"

https://www.instagram.com/mi5official

ראש ה-FBI ומנהיג סוכנות הביון הפנימית של בריטניה נשאו הצהרה משותפת חסרת תקדים שהעלתה אזהרה חדשה לגבי ממשלת סין, והזהירה את השוק העסקי כי בייג'ין נחושה לגנוב טכנולוגיה למען רווח תחרותי.

בנאום במטה MI5 בלונדון שנועד להפגין סולידריות מערבית, עמד כריסטופר ריי, מנהל ה-FBI, לצד מנכ"ל MI5, קן מקאלום. ריי אישר מחדש את החששות ארוכי השנים לגבי ריגול כלכלי ופעולות סייבר איסופי על ידי סין, כמו גם את מאמציה של ממשלת סין לחנוק התנגדות בחו"ל.

"אנחנו רואים בעקביות שממשלת סין היא זו שמהווה את האיום הגדול בטווח הארוך על הביטחון הכלכלי והלאומי שלנו, וב"שלנו", אני מתכוון לשתי המדינות שלנו, יחד עם בעלות בריתנו באירופה ובמקומות אחרים", אמר ריי. הוא אמר לקהל שממשלת סין "נכונה לגנוב את הטכנולוגיה שלכם.״  

קן מקאלום אמר ש-MI5 מנהלת פי שבעה חקירות בסין מאשר לפני ארבע שנים ובתכנון יש גידול נוסף כדי להתמודד עם הניסיונות הנרחבים להשפיע על "כל כך הרבה היבטים של החיים הלאומיים שלנו".

"היום זו הפעם הראשונה שראשי ה-FBI וה-MI5 חולקים פלטפורמה ציבורית", אמר מקאלום. "אנחנו עושים זאת כדי לשלוח את האות הכי ברור שאנחנו יכולים לאתגר משותף מסיבי: סין".

ראוי לציין כי לאחרונה גם שב״כ פרסם מספר משרות דרושים בהיבט סיני. משרות הדורשות ידע בשפה הסינית. ״איסוף, ניתוח ועיבוד מידע בשפה הסינית, תוך שימוש בטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם״, נכתב במשרה באתר השירות למפיק סיגינט סייבר בשפה הסינית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית