החברה הזו אספה תמונות פנים מהרשת בלי אישור המצולמים - כעת היא נתבעת בארה״ב

חברת Clearview הידועה בשל מכירת גישה למיליארדי תמונות פנים נתבעה באילנוי, ארה״ב, על בסיס חוק פרטיות במדינה. בעקבות המשפט יוטלו על החברה מגבלות מכירה בארה״ב. גם מדינות אחרות פועלות להגביל את פעולתה

https://www.clearview.ai

חברת Clearview הידועה בשל מכירת גישה למיליארדי תמונות פנים, שרבות מהן נלקחו ללא ידיעת האנשים המתוארים, עומדת בפני הגבלות חדשות וגדולות על המודל העסקי השנוי במחלוקת שלה. כך לפי פרסום של techcrunch

Clearview AI הסכימה ליישב תביעה משנת 2020 של ACLU שהאשימה את החברה בהתנגשות עם חוק באילינוי האוסר על שימוש בנתונים ביומטריים של אנשים ללא הסכמה.

החוק הזה, חוק פרטיות המידע הביומטרי (BIPA), מגן על הפרטיות של תושבי אילינוי, אבל ההסדר עם Clearview הוא מתווה ברור לאופן שבו ניתן למנף את החוק כדי לחזק את ההגנה על הצרכנים.

"על ידי דרישה מ-Clearview לציית לחוק הפרטיות הביומטרי של אילינוי לא רק במדינה, אלא ברחבי המדינה, הסדר זה מוכיח שחוקי פרטיות חזקים יכולים לספק הגנות אמיתיות", אמר סגן מנהל פרויקט הפרטיות והטכנולוגיה ב-ACLU, נתן פריד וסלר.

Clearview היא לא החברה היחידה שהסתבכה בחוק הפרטיות של אילינוי. בשנה שעברה, פייסבוק חויבה לשלם 650 מיליון דולר על הפרת BIPA על ידי תיוג אוטומטי של אנשים בתמונות באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים.

על פי תנאי הסדר Clearview, שעדיין נמצא בהליכי גיבוש סופית בבית המשפט, ייאסר על החברה באופן ארצי למכור או לתת גישה למאגר זיהוי הפנים שלה לחברות פרטיות ולאנשים פרטיים.

אמנם יש חריג עבור קבלנים ממשלתיים - Clearview עובדת עם סוכנויות ממשלתיות, כולל Homeland Security וה-FBI בארה"ב - החברה לא יכולה לספק את התוכנה שלה לאף קבלן ממשלתי או לרשויות ממשלתיות או לרשויות מקומיות באילינוי במשך חמש שנים.

Clearview גם תיאלץ לשמור על מערכת ביטול שתאפשר לכל תושבי אילינוי לחסום את המצאותם בתוצאות חיפוש הפנים של החברה, מנגנון שהיא חייבת להוציא 50,000 דולר כדי לפרסם אותו באינטרנט. החברה חייבת גם לסיים את הנוהג השנוי במחלוקת שלה לספק ניסויים בחינם לשוטרים אם אותם אנשים לא יקבלו אישור דרך המחלקות שלהם לבדוק את התוכנה.

ההגבלות הגורפות עשויות לבלום את יכולתה של Clearview למכור גישה לתוכנה שלה בארה"ב, אך החברה גם מתמודדת עם רוח הפרטיות בעסקיה בחו"ל. בנובמבר האחרון, משרד נציב המידע של בריטניה הטיל על Clearview קנס של 22.6 מיליון דולר על אי קבלת הסכמה מתושבי בריטניה לפני שגרפו את התמונות שלהם למאגר המידע העצום שלה. 

Clearview גם נתקלה בחוקי הפרטיות בקנדה, צרפת ואוסטרליה, כאשר כמה מדינות הורו לחברה למחוק את כל הנתונים שהושגו ללא הסכמת תושביהן.

בהצהרה, הצוות המשפטי של Clearview טוען כי ההסדר הוא "ניצחון ענק" לחברה, בטענה שעסקיה לא יושפעו וכי החברה שמחה לסיים את המאבק המשפטי שלה עם ACLU. מנכ"ל החברה, Hoan Ton-That, הצהיר כי החברה מתכננת לציית ל-BIPA על ידי מכירת האלגוריתם שלה - ולא גישה למסד הנתונים שלה - לחברות פרטיות בארה"ב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית