מלחמה באוקראינה: צבא אוקראינה עולה למתקפת נגד

אוקראינה הודיעה אתמול כי צבאה כבש מידי הרוסים כמה עיירות וכפרים צפונית-מזרחית לעיר חארקיב | ארה״ב: רוסיה רוצה עוד שטחים חוץ מחבל דונבאס

Credit: Стас Юрченко, Petros Giannakouris, Elena Tita, Alfredo Bosco, Herman Krieger, Katya Moskalyuk, Евгений Завгородний, Julia Kochetova, Lynsey Addario, Serhii Nuzhnenko.
 

צבא אוקראינה הודף, לראשונה מאז הפלישה הרוסית, יחידות צבא רוסיות. אוקראינה הודיעה אתמול כי צבאה כבש מידי הרוסים כמה עיירות וכפרים צפונית-מזרחית לעיר חארקיב ופתח במתקפת-נגד, העשויה לסמן מפנה במלחמה.

טטיאנה אפאטצ'נקו, קצינת העיתונות בחטיבה 92 של צבא אוקראינה, מנתה את שמות העיירות שנכבשו בחזרה מידי הרוסים בימים האחרונים. לכך הוסיף יורי סאקס, יועצו של שר ההגנה האוקראינה, כי חארקיב, העיר השנייה בגודלה במדינה, היא עתה מחוץ לטווח הצבא הרוסי אחרי שיחידות רוסיות כבר החזיקו בפרברי העיר.

האוקראינים פרסמו אתמול סרטונים המראים מסוק תקיפה רוסי מדגם MI-26 שהפיל צבא אוקראינה ליד חארקיב. זה המסק"ר הרוסי השלישי שהאוקראינים מצליחים להפיל. מסוק רוסי אחר מדגם M-8 הופל על ידי כטמ"מ אוקראיני ליד אי הנחשים בים השחור.

מנהל המודיעין הלאומי של ארה"ב אווריל היינס אמר כי לדעת וושינגטון רוסיה מתכננת עתה מלחמה ממושכת, שמטרתה לכבוש עוד שטחים חוץ מחבל דונבאס. המודיעין האמריקני סבור שמתקפת הנגד של צבא אוקראינה כבר מעכבת את ההתקדמות הרוסית. 

גנרל סקוט ברייר, העומד בראש סוכנות המודיעין של משרד ההגנה אמריקני, אמר בסנט כי עד כה נהרגו בין שמונה לעשרה גנרלים בכירים בצבא הרוסי בקרבות באוקראינה. לדבריו יש מחסור גדול בצבא הרוסי באוקראינה בקצינים בדרגי ביניים, ולכן קצינים בכירים, כולל גנרלים, חייבים להימצא באזורי הלחימה בחזית.

סוכנויות רויטרס ו-AP מדווחות כי בדרום מממשיכים הרוסים לתקוף קשות את מפעל הפלדה אזובסטאל, ואתמול נראו מעל המפעל לא פחות מ-32 מטוסים של חיל ה אוויר הרוסי. נראו שמונה גיחות תקיפה של מפציצים כבדים. 

שרת החוץ של גרמניה אנלנה ביירבוק סיירה אתמול בעיר בוצ'ה, שם ביצעו הרוסים טבח בתושבים, ואמרה כי חובה להעניש את מבצעי פשעי המלחמה האחראים. באודסה נהרגו כמנה תושבים כאשר שבעה טילים רוסיים פגעו במרכז קניות.

האו"ם מסר כי מספר תושבי אוקראינה שנמלטו מארצם מאז 24 בפברואר מתקרב לששה מיליון.

הנשיא ביידן חתם אתמול על מסמך הנתמך על ידי שתי המפלגות ומחדש את תכנית "החכר והשאל" LEND and lease ממלחמת העולם השנייה, שסייעה לבריטניה להביס את גרמניה הנאצית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית