מצוד אחר המחבלים מהפיגוע באלעד 

שני מחבלים מהכפר רומאנה שבמחוז ג’נין רצחו עם גרזנים שלושה תושבי יישוב אלעד ופצעו שלושה נוספים. כוחות הוזרמו לזירה, אך המחבלים הצליחו להמלט. כעת כוחות הביטחון מנהלים אחריהם מצוד 

תמונות המחבלים הנמלטים שפרסמה משטרת ישראל

אתמול (ה), בצאת יום העצמאות, התרחש פיגוע מזעזע באלעד ובו נרצחו שלושה תושבים ועוד שלושה נפצעו בדרגות פציעה שונות. על דיווחים בתקשורת הישראלית וברשתות החברתיות, שני המחבלים תקפו את התושבים עם גרזנים. 

לאחר הפיגוע, החלו כוחות הביטחון במצוד אחר שני המחבלים שברחו מהזירה. המשטרה פרסמה את שמותיהם - אסעד יוסף אסעד אלרפאעי וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, מהכפר רומאנה שבמחוז ג’נין. שניהם בתחילת שנות ה-20. 

״המשטרה בשת"פ השב"כ ויחידות מיוחדות נוספות, מבצעים החל מאמש פעילות מוגברת באזור אלעד, תוך הפעלת כלל האמצעים הטכנולוגים שברשותה, על מנת לעצור שני תושבי אזור ג'נין החשודים בביצוע הפיגוע באלעד, בו נרצחו 3 ונפגעו 3 נוספים״, לשון הודעת המשטרה. 

כוחות משטרה רבים בשיתוף יחידות מבצעיות מיוחדות, לרבות יחידות של צה"ל, ממשיכים בסריקות אחר מבצע הפיגוע.  

גם בפיגוע זה, בדומה לפיגועים נוספים מהתקופה האחרונה, לא הייתה התרעה. פיגוע זה ממשיך את גל הפיגועים האחרון שכולל את באר שבע, חדרה, תל אביב, בני ברק, אריאל וכעת - אלעד. גל פיגועים שגבה את חייהם של עשרות ישראלים והשאיר עשרות פצועים בגוף ובנפש בזירות השונות. 

בעקבות הפיגוע, קיימו ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד, פגישות התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון, שר החוץ, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, ראש השב"כ, הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש אמ"ן וראש אמ"ץ ובכירים נוספים. 

בסיום הערכת המצב הנחה שר הביטחון להאריך את הסגר בעזה וביהודה ושומרון בשלב זה עד יום ראשון. לתגבר את המשטרה בסיוע בסריקות, ולהפעיל את כל הכוחות הנדרשים לסגירת מרחב התפר והמעברים כדי למנוע בריחה אפשרית של המפגעים לאיו"ש. למקד מאמצים מודיעיניים והתקפיים רלבנטיים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית