ארה״ב אישרה מיליארד דולרים לרכש מיירטי טמיר עבור כיפת ברזל 

שר הביטחון, בני גנץ: "‏אני מבקש להודות לבית הנבחרים האמריקאי, על אישור חבילת הסיוע הביטחוני לישראל, כולל מיליארד דולר לכיפת ברזל״

צילום: דובר צה״ל 

בית הנבחרים האמריקאי אישר אמש (ד) ״חבילת מימון״ לממשל האמריקאי בהיקף של כ1.5 טירליון דולרים. בתוך חבילה זו, אושר תקציב הביטחון האמריקאי בהיקף 730 מיליארדי דולרים. כחלק מחבילת מימון זו אושרו גם מיליארד דולרים עבור רכישת מיירטים לכיפת ברזל עבור ישראל. מרבית הייצור מתבצע בארה״ב, כך שמרבית הכסף נשאר בבית בראייה אמריקאית. 

״חבילת המימון הממשלתית תגביר באופן משמעותי את המימון לצבא וכמעט כל סוכנות שאינה ביטחונית, ותגדיל את ההוצאה המקומית ל-730 מיליארד דולר, עלייה של כמעט 7% לעומת המימון הנוכחי. הצעד יגדיל את קופת ההגנה הלאומית ל-782 מיליארד דולר, עלייה של כ-6%״, כותבים בדיווח של politico. 

שר הביטחון, בני גנץ: "‏אני מבקש להודות לבית הנבחרים האמריקאי, על אישור חבילת הסיוע הביטחוני לישראל, כולל מיליארד דולר לכיפת ברזל, מתוך מטרה להבטיח את ביטחונה של ישראל ולאפשר לנו הגנה טובה יותר על אזרחינו. תודה מיוחדת לנשיא ביידן על מנהיגותו ותמיכתו הבלתי מתפשרת בביטחון ישראל.

״‏אני מבקש להודות בנוסף לחברי מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, שדחף את ההצעה. הקשר האסטרטגי ביננו לבין  ארה"ב, שמבוסס על ברית אינטרסים וערכים משותפים, חיוני לביטחון ישראל  ולשמירה על עליונותה הביטחונית באזור ונעשה הכל כדי לחזק אותו ולשמור עליו."



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית