אבו דאבי: חברת EDGE תציג נחיל רחפנים

באבו דאבי נפתחת השבוע תערוכת כלים בלתי מאויישים UMEX 2022. במסגרתה, יציגו חברות מקומיות נחילי רחפנים לביצוע משימות שונות 

https://umexabudhabi.ae/media-centre/gallery

תאגיד הציוד הצבאי EDGE באיחוד האמירויות הציג באבו דבי מערכת של קבוצות (נחילי) כטמ"מים למשימות צבאיות, בעלי יכולת לבצע משימה מתואמת של מספר רב של כלים בלתי מאויישים. 

באבו דאבי מתקיימת השבוע תערוכת כלים בלתי מאויישים UMEX 2022. תאגיד EDGE הציג תפיסה חדשה של מערך כטמ"מים מסוג -HUNTER 2  תוצרת חברת HALCON  המשוגרים ממשגרים קרקעיים וטסים במבנה לביצוע משימות מתואמות.

הפרוייקט מסתייע בבינה מלאכותית, הכטמ"מים הטקטיים משתפים אלו את אלו במידע ונתונים כדי לאתר מיקומים ולשמור על תנועה מסונכרנת, וכך להעסיק מטרות ביעילות.

המגזין האירופי EDR מדווח כי מטרות של קבוצת כטמ"מים יכולות להיות מטוסי קרב חונים בשדה תעופה או בבסיס צבאי, או שיירת כלי רק"ם בתנועה יבשתית בנתיב. כל הכטמ"מים בקבוצה  מצויידים בקשר ותקשורת, ניתן להפעיל את הקבוצה תוך שניות. אורכו של כטמ"מ הנטר 2 הוא 1.25 מטרים ומוטת כנפיו  1.44 מטרים. 

מנהלי חברות הייצור באיחוד אמירויות הסבירו שלכטמ"מים יש דרגה גבוהה של אוטומציה ואוטונומיה וכי חברות הייצור EDEGE ו-HALCON מתכננות להשקיע משאבים בפיתוח נוסף של שיטת פעולה צבאית זו של  קבוצות כלים בלתי מאויישים.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית