סופי: מצרים רוכשת תותחים מקוריאה הדרומית - כולל ייצור מקומי

העסקה כוללת K9A1 155 הוביצרים בעלי הנעה עצמית, רכבי אספקת תחמושת K10 ARV ורכבי בקרת כיוון אש K11 המבוססים גם הם על השלדה המשוריינת K9

https://www.hanwha-defense.co.kr/eng/products/firearms-system-k9.do

לאחר חודשי מו״מ בין המדינות, החליטו הצדדים על עסקה. על פי מידע שפרסמה חברת Hanwha Defense הדרום קוריאנית ב-3 בפברואר 2022, החברה תמכור לכוחות המזוינים המצריים מאות כלים על פי החוזה בשווי 1.7 מיליארד דולרים. כך לפי armyrecognition

העסקה כוללת K9A1 155 הוביצרים בעלי הנעה עצמית, רכבי אספקת תחמושת K10 ARV ורכבי בקרת כיוון אש K11 המבוססים גם הם על השלדה המשוריינת K9.

לפי החוזה, Hanwha Defense אמורה לספק את המנה הראשונה של K9A1 EGYs לפני 2025, והשאר ייוצר בMilitary Factory 200 במצרים באמצעות העברת טכנולוגיה. בנוסף, Hanwha Defense מחויבת לספק מגוון תוכניות תמיכה, לרבות הדרכת משתמשים ותחזוקה ארגונית/שטח/מחסנים. העסקה היא הגדולה ביותר בהיקפים על ייצוא פתרון הארטילריה K9, שכבר אומץ על ידי שמונה מדינות ברחבי העולם.

במיוחד, עסקת K9 האחרונה סימנה את הייצוא הראשון של גרסת K9 ימית, מה שמוכיח את היכולת המבצעית הרב-תכליתית של הארטילריה הנגררת. הצי המצרי ביקש זמן רב לרכוש את ה-K9 וה-K9 הוכיח בהצלחה את יכולת מניעת הגישה שלו על ידי פגיעה ביעדים בדיוק בים במהלך בדיקות והערכות ב-2017.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית