אדיוניקס מגייסת על מנת להגיע לייצור המוני של סוללות לרכבים חשמליים בעוד שנתיים

הכסף ישמש את החברה לפיתוח תהליכים במטרה להגיע לייצור המוני עד שנת 2024. הפתרון של החברה כולל תהליך ייחודי, מוגן בפטנטים, לייצור אלקטרודות תלת מימדיות

קרדיט אדיוניקס

אדיוניקס (ADDIONICS), המפתחת טכנולוגיה המשפרת את ביצועי הסוללות (ללא עליה במחיר ייצור), באמצעות שינוי ושיפור המבנה הארכיטקטורי שלה, מודיעה על סגירת סבב A, בו גייסה 27 מיליון דולר. בכך, השלימה אדיוניקס גיוסים בסך של כ-40 מיליון דולר. אדיוניקס פעילה בישראל ובלונדון ומעסיקה צוות של כ-20 עובדים.

אדיוניקס מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס הנוכחי לצורך הרחבה משמעותית של הצוות והמשך פיתוח היכולות והיישומים הטכנולוגיים שלה, במטרה להגיע לייצור המוני עד שנת 2024. 

הפתרון של החברה כולל תהליך ייחודי, מוגן בפטנטים, לייצור אלקטרודות תלת מימדיות (במקום דו מימדיות) אשר מביאות לשיפור כלל ביצועי הסוללה - בדגש על אנרגיה גבוהה יותר והתנגדות פנימית נמוכה. בענף הרכב, המשמעות היא שיפור טווח נסיעה במקביל להפחתת זמן הטעינה - שני פרמטרים שהתעשייה התקשתה עד היום לתת להם מענה סימולטני איכותי.

אתגר זה מעכב משמעותית את קצב אימוץ הרכבים החשמליים, יחד עם מגבלות ייצור ומחירי הסוללה. לכל אלה, מציעה הטכנולוגיה של אדיוניקס פתרון פורץ דרך באמצעות תהליך ייצור חדשני העושה שימוש בבינה מלאכותית במטרה לעצב את האלקטרודות המובנות בסוללות, בהתאם לסוג השימוש ובדגש על אופטימיזציה של ביצועי הסוללה. בנוסף לזירוז תהליכי הייצור, התהליך הייחודי תורם להוזלת העלויות שלו.

להתמקדות של אדיוניקס במבנה הסוללה יתרון משמעותי נוסף הבא לידי ביטוי ביכולת ליישם את הטכנולוגיה הייחודית של אדיוניקס בכל סוגי הסוללות הקיימות - בין אם אלו טכנולוגיות שנמצאות בשימוש (כמו סוללות ליתיום על מגוון סוגיהן), או טכנולוגיות עתידניות כמו סוללות מבוססות סיליקון וסוליד-סטייט.

במילים אחרות הפתרון של החברה אינו דורש שינוי במפעלי סוללות קיימים ולכן מהווה פתרון "Drop-In" לשימוש מיידי. משכך, הוא יכול להתאים לכל פס ייצור קיים של  סוללות, ומייתר צורך לבניית מפעלי סוללות חדשים - תהליך ארוך ויקר כשלעצמו.

אף שהמטרה של אדיוניקס היא לשלב את הטכנולוגיה שהחברה מפתחת במגוון רחב של יישומים, שוק היעד הראשון והעיקרי שלה בשלב זה הוא שוק הרכבים החשמליים. לשם כך, החברה משתפת פעולה בתשלום עם כמה מיצרניות הרכב והספקים הגדולים בעולם. מוקדם יותר השנה, החברה אף הודיעה על שותפות אסטרטגית עם Saint Gobain, ענקית חומרים עולמית, לפיתוח משותף של סוללות סוליד-סטייט.

ד"ר מושיאל ביטון, מנכ"ל ומייסד שותף של  Addionics: "בעזרת המשקיעים והשותפים האסטרטגים, אדיוניקס צועדת לעבר ייצור המוני שיאיץ את מהפכת הרכבים החשמליים ויקדם אותנו לקראת המעבר לאנרגיה ירוקה. המטרה שלנו היא להציע בתוך שנתיים פתרון יעיל ובטוח, בעל ביצועים גבוהים יותר, באותה עלות, ובעתיד גם בעלות נמוכה יותר. הזכות להמשיך בפיתוח המוצר שלנו ולהרחיב את אדיוניקס מאפשרת לנו לקדם את החזון שלנו לייצר אימפקט חיובי על העולם והעתיד שלנו".

לדברי ד"ר אייל קישון, יו"ר Deep Insight אשר הובילה את סבב הגיוס: "טכנולוגיית הסוללות של אדיוניקס תזרז את מהפכת החשמול ואת המעבר לרכבים חשמליים בפרט. כשממשלות העולם דוהרות לעבר כלכלה ומדיניות ירוקה לאור משבר האקלים החמור, אנחנו חייבים לתמוך בפתרונות הנותנים מענה לאתגרים בשוק בטווח הקרוב והארוך.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית