העצרת הכללית של האו"ם הסכימה בסוף השבוע על נוסח המגדיר הכחשת שואה

העצרת הכללית האו"ם מגדירה לראשונה הכחשת שואה. 192 חברות אישרו ללא הצבעה, משלחת איראן 'ניתקה עצמה' מההחלטה 

 

UN Photo/Eskinder Debebe

העצרת הכללית של האו"ם הסכימה בסוף השבוע על נוסח המגדיר הכחשת שואה, וקראה לרשתות החברתיות לנקוט אמצעים חיוביים במאבק באנטישמיות.

את ההצעה הגישו ישראל וגרמניה, והיא התקבלה ללא הצבעה, כאשר משלחת איראן "מנתקת עצמה" מנוסח ההחלטה.

שגרירת גרמניה באו"ם אנטייה ליינדרצה אמרה שהעצרת הכללית (192 חברות)  שולחת מסר חזק וחד-משמעי נגד הכחשת שואה או עיוות המעשים שנעשו בה.

שגריר ישראל גלעד ארדן רמז לתגובה האיראנית כשאמר בנאומו: "אומות שיש להן מושב באולם הזה מכחישות שואה בגלוי, מטילות ספק בהתרחשויות ומשבחות את עושיה. אלו המכחישים את שואת היהודים הם אלו המאיימים על היהודים בהשמדת עם  נוספת".

העצרת הכללית התייחסה לעיוות השואה ולהשכחתה והגדירה אותן "מאמצים מכוונים לתרץ או להקטין את השלכות השואה, על כל מרכיביה, כולל משתפי פעולה ובעלי ברית של גרמניה הנאצית. הקטנת מספר קרבנות השואה מנוגדת למקורות האמינים". 

בהגדרת הכחשת שואה של העצרת הכללית של האו"ם נכללות פעולות כמו: ניסיונות להטיל על היהודים אשמה ב'שואת עצמם', הגדרות של השואה כאירוע חיובי וניסיונות להטיל על עמים ועל קבוצות אתניות אחרים את האחריות להקמת מחנות הריכוז והמוות בעוד שמי שהפעילה אותם היתה גרמניה הנאצית.

סוכנות רויטרס מוסדרת כי המושב המיוחד של עצרת האו"ם התכנס בניו יורק ביום השנה ה-80 לכינוסה של ועידת וואנזה בגרמניה הנאצית. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית