מתקפת סייבר נגד חברת תעופה איראנית הנמצאת ברשימה השחורה של ארה״ב

חברת ״מאהאן אייר״, השנייה בגודלה באיראן, הוכנסה לרשימה לפני עשור בשל התמיכה שסיפקה למשמרות המהפכה והשימוש שנעשה במטוסיה להעברת נשק. לדברי החברה, המתקפה סוכלה

REUTERS/Carlos Garcia Rawlins/File Photo

סוכלה מתקפת סייבר נגד חברת התעופה האיראנית הפרטית ״מאהאן אייר״, כך על פי דיווח של הטלוויזיה הממלכתית האיראנית מוקדם יותר הבוקר (א׳). מדובר בחברת התעופה השנייה בגודלה במדינה (אחרי ״איראן אייר״ הלאומית), שבשנת 2011 נכנסה לרשימה השחורה של מחלקת המסחר האמריקנית בשל התמיכה שסיפקה למשמרות המהפכה והשימוש שנעשה במטוסיה להעברת נשק.

סוכנות הידיעות רויטרס מצטטת את דובר החברה, שאמר לטלוויזיה הממלכתית כי ניסיון המתקפה לא גרם לשיבושים בלוחות הזמנים של הטיסות, וכן כי המוקד היה המערכות הפנימיות של החברה. נכון לשעת כתיבת שורות אלה, האתר הרשמי של מאהאן אייר אינו פועל.

על פי דיווח של אל-שרק אל-אווסט, לקוחות של חברת התעופה קיבלו הבוקר הודעות טקסט מטעם קבוצה שהזדהתה בשם Hoosyarane-Vatan, או שומרי המולדת, שטענה כי היא עומדת מאחורי המתקפה וזאת בשל שיתוף הפעולה עם משמרות המהפכה. טענות אלה או זהות שולחי ההודעות טרם אומתו.

לאחר הסנקציות האמריקניות, הייתה גרמניה למדינה הראשונה באירופה שאסרה על חברת התעופה האיראנית להיכנס לשטחה (ב-2019), ובעקבותיה פעלו באותה דרך גם צרפת, איטליה, סרביה ועוד. במאי 2020 התרחשה תקרית דיפלומטית בין סין לארה״ב, כאשר האחרונה השיתה סנקציות על חברה סינית אותה האשימה כי פעלה מטעם חברת מאהאן אייר והקפיאה את נכסיה בשטחי ארה״ב. סין מחתה על הסנקציות וטענה כי הן בלתי חוקיות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית